سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رادیو قرآن با "فصل نهم" نگاهی به وظایف قوه مجریه دارد

رادیو قرآن درمیان برنامه "فصل نهم" هرروز با بازخوانی یک اصل از این فصل به بررسی وظایف و شرایط رئیس جمهور براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن, جمهوری اسلامی ایران مبین نهادهای فرهنگی‌،اجتماعی‌، سیاسی و اقتصادی جامعه ایران بر اساس اصول و ضوابط ‌اسلامی است که انعکاس خواست قلبی امت اسلامی می‌باشد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی بر پایه جمهوری , قانون اساسی کشور براساس موازین الهی نتظیم شد. ؛یکی از مواردی که در قانون اساسی به آن پرداخته شده است بحث  قوه مجریه و وظایف و ویژگی های این  مسئولیت است.  
قوه مجریه به دلیل اهمیت ویژه‌ای که در رابطه با اجرای احکام ومقررات اسلامی به منظور رسیدن به روابط و مناسبات عادلانه‌حاکم بر جامعه دارد و همچنین ضرورتی که این مساله حیاتی درزمینه‌سازی وصول به‌هدف نهایی حیات خواهدداشت‌، بایستی‌راهگشای‌ایجاد جامعه اسلامی باشد.  
در نتیجه محصورشدن در هر نوع‌نظام دست و پاگیر پیچیده که وصول به این هدف را کند و یاخدشه‌دار کند از دیدگاه اسلامی نفی خواهد شد، بدین جهت نظام ‌بوروکراسی که زاییده و حاصل حاکمیتهای طاغوتی است‌، به شدت‌طرد خواهد شد تا نظام اجرایی با کارآیی بیشتر و سرعت افزونتر دراجرای تعهدات اداری به وجود آید.
در فصل جدید که حماسه ای دیگر در راه است و مردم خود را آماده می کنند تا با انتخابی صحیح  در پای صنودوق های رای حاضر شوند و رئیس جمهور 4 سال آینده  کشور را انتخاب و تعیین کنند لازم است تا با وظایف و ویژگی های این مقام مسئول آشنا باشند تابتوانند در انتخاب فرد مورد نظر بهتر تصمیم گیری کنند به همین منظور  رادیو قرآن در برنامه "فصل نهم" به این مساله می پردازد.
 با توجه به اینکه پس از مقام رهبری رئیس جمهور عالی‌ترین‌مقام رسمی کشور است و مسوولیت اجرای قانون اساسی و ریاست‌قوه مجریه را جز در اموری که مستقیما به رهبری مربوط می‌شود،برعهده دارد پس لازم است مردم شرایط و وظایف رئیس جمهور را بدانند  و رادیو قرآن با برنامه  "فصل نهم"  که به سفارش پخش و تولید  شبکه رادیویی قرآن تقدیم شنوندگان می شود در مدت 3 دقیقه هرروز شرایط و وظایف رئیس جمهور براساس  قانون اساسی  را  با نگاهی به  اصول 113 تا 142  "فصل نهم" قانون  اساسی  که  به "قوه مجریه" اختصاص دارد مورد بررسی قرار می دهد.
"فصل نهم" به سردبیری و تهیه کنندگی  اکرم السادات حسینی زاده  هرروز  ساعت 9:40 به مدت 3 دقیقه و در فواصل برنامه ها ی دیگر رادیو قرآن برروی موج اف ام ردیف 100مگاهرتز تقدیم شنوندگان می شود./ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.