سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشروح و حاشيه‌هاي اولين جلسه دادگاه مهدي هاشمي

دادگاه شروع نشده تمام شد/ حضور خانواده آيت الله هاشمي در جلسه دادگاه مهدي

اولین جلسه دادگاه مهدی هاشمی امروز در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد که با حاشیه‌هايی جالب و خواندني همراه بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران،‌ صبح امروز قرار بود اولین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات مهدی هاشمی در دادگاه انقلاب برگزار شود که شروع نشده بلافاصله تمام شد.

**مهدی هاشمی و عليزاده طباطبايي ساعت 8.30 صبح وارد دادگاه انقلاب شده و وکيل مهدي هاشمي از پاسخ به خبرنگاران و علني يا غيرعلني بودن اين دادگاه اظهار بي‌اطلاعي کرد.

** پس از ورود مهدي هاشمي به دادگاه فاطمه، فائزه و ياسر به همراه پسرش ساعت 9 صبح به سرعت وارد دادگاه شده و مجال پرسش را به خبرنگاران ندادند.

** هيچ مسئولي از شروع دادگاه به خبرنگاران اطلاع نداد و اين درحالي بود که ساعت 9.40 دقيقه دور از انتظار خبرنگاران مهدي هاشمي به همراه و کيلش از دادگاه خارج شدند.

 ** مهدی هاشمی و فائزه هاشمی و همراهان با ازدحام خبرنگاران و عکاسان مواجه شدند و البته آن‌ها از دادن پاسخ به خبرنگاران و روند دادگاه امتناع کردند و گفتند که اخبار را از قوه قضاييه پيگيري کنيد.

 ** مهدي هاشمي در پاسخ به اصرار خبرنگاران گفت: به اين دليل که حرف‌هاي من را کم و زياد منتشر مي‌کنيد با رسانه‌ها صحبت نمي‌کنم و حتي شما زماني‌که من در خارج بودم مطالب کذب را پخش می‌کردید.

 **اما در این میان دختر علیزاده طباطبایی که وکیل ديگر مهدی هاشمی بوده و به دليل اينکه دادگاه از داشتن دو وکيل مهدي هاشمي را منع کرده از وکالت خود استعفا داده است، در جمع خبرنگاران گفت: دادگاه با درخواست استمهال موافقت کرد و جلسه بعدي نيز هنوز مشخص نشده است.

 ** پس از رفتن مهدي هاشمي همراه با پسر ياسر هاشمي خبرنگاران فائزه را مشاهده و به سراغ وي رفتند که از وي درباره اغتشاشات در زندان پرسيده شدو وي پاسخ داد: یک سری اتهاماتی بر من وارد شده است که هیچکدام صحت ندارد، اگر به فرض هم بپذیریم که در پرونده من اتهامی به عنوان اخلال در زندان وجود داشته باشد بايد به موجب قانون آيين نامه داخلي زندان ها تنبيه شوم و نه اينکه به انفرادي بروم و این کار آن‌ها برخلاف قانون است.

**کنار فائزه هاشمي دوستي با وي همراه بود که از او و رابطه اش با فائزه پرسيديم و وي گفت: که مسئول روابط عمومي ستاد مير حسين موسوي بوده و داخل زندان با فائزه آشنا شده است و امروز نيز با او قرار داشته است.

** نکته جالب ديگر اين دادگاه خروج قاضي سراج بود که از منظر خبرنگاران و لنز عکاسان به دور ماند که پس از پرس و جو فهميديم که قاضي سراج هنگام ازدحام جمعيت از در پشتي دادگاه خارج شده است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.