سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقامات نظامي و امنيتي اسرائيل ؛

کابينه امنيتي رژيم صهيونيستي با اقدام نظامي عليه ايران مخالف بوده است

دو مقام نظامی و امنیتی سابق اسرائیل گفته‌اند که کابینه امنیتی این رژیم از سال 2010 با حمله به ایران مخالف بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ گابی اشکنازی در همایش سالانه روزنامه جروزالم پست در نیویورک، در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفته است که کابینه امنیتی رژیم صهینوینیستی در سال 2010 که نخست وزیر و وزیر دفاع هم عضو آن هستند، نهایتا موضوع حمله به ایران را رد کرده است.
اشکنازی در خصوص درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ایهود باراک وزیر دفاع پیشین اسرائیل مبنی بر داشتن طرح موسوم به "}پی پلاس" برای وضع جنگی فوری گفت: کابینه امنیتی در نهایت تصمیم گرفت در این خصوص اقدام نکند.
اشکنازی در این مصاحبه که سه‌شنبه شب پخش شد، درباره گزینه نظامی در برابر تهدید ایران گفت: تا زمانی که اصطلاحا شمشیر بر روی گلوی شما قرار نگرفته است، باید از حمله خودداری کنید.
نکته بسیار مهم از دید تحلیل‌گران در اینجا این است که طرح پس پلاس در واقع طرح حمله به ایران نبوده، بلکه طرحی بوده است که به دولت اجازه می داده، تحت شرایط فوری در آینده دست به اقدام بزند و کابینه امنیتی اسرائیل حتی با همین هم مخالفت کرده است.
میر دایان رییس سابق موساد هم همان روز به کانال 2 تلویزیون اسراییل گفته است که او به همراه یوالا دیسکین رییس سابق شاباک و گابی اشکنازی، موضوع حمله به ایران را در کابینه امنیتی منتفی کرد‌اند.










تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.