سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

فرود بالگرد بر روی باند شناور در دریای خزر با موفقیت انجام شد

برای نخستین بار فرود یک فروند بالگرد بر روی باند تنها شناور دارای جایگاه نشستن در دریای خزر با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ،روابط عمومی شرکت نفت خزر،با برقراری ارتباط مستقیم ماهواره ای با منطقه عملیاتی شرکت نفت خزر ، برای نخستین بار یک فروند بالگرد بل BELL بر روی جایگاه نشستن بالگرد (هلی پد) در شناور کاسپین 3 ، با موفقیت فرود آمد.

بر اساس این گزارش،از این پس شناور کاسپین 3 به عنوان تنها شناور مجهز به جایگاه نشست و برخاست بالگرد در دریای خزر فعالیت خواهد کرد.

روابط عمومی شرکت نفت خزر اعلام کرد: شناور کاسپین 3 نسبت به دو شناور قبلی ، یعنی کاسپین های 1و2 دارای توانمندی و کاربری های متفاوتی است که یکی ازاین کارکردها امکان فرود بالگرد در شرایط اضطراری بر سطح آن است.

سازه محل نشست و برخاست بالگرد در شناور کاسپین 3 از جنس آلومینیومی است که امکان تحمل فشار تا پنج هزار و 300 کیلو را دارد و وزن سازه نگهدارنده شناور هم 29 تن است که بر روی عرشه شناور نصب شده است.

همچنین طول جایگاه نشست و برخاست بالگرد در این شناور 16 متر و 20 سانتی متر است و به صورت ویژه برای بالگردهایی مانند بل طراحی و ساخته شده است.

در این شناور علاوه بر باند فرود بالگرد، مون پول (حفره های وسط شناور که به دریا راه دارد و همچنین سامانه ای فریم A-frame در پاشنه کشتی پیش بینی شده است/س

برچسب ها: فرود ، بالگرد ، شناور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.