سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن جراحان کودکان ایران خبر داد:

تولد 55 هزار کودک با نقص تکاملی

با توجه به جمعیت، سالانه 55 هزار کودک با نقص تکاملی متولد می شوند که بسیاری از این نوزادان برای اصلاح این نقش نیاز به عمل جراحی دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر احمد رضا خالق نژاد طبری، فوق تخصص جراحی کودکان در 21 کنگره سالانه انجمن جراحان کودکان ایران ضمن بیان علت جراحی کودکان در ایران گفت: علت اینکه جراحی کودکان در ایران کم است، رشته بسیار سخت و درمان جراحی پیچیده آن است و اینکه تمایل و انگیزه برای جراحان عمومی در سال های اخیر کم شده است.

وی در خصوص جذب و تشویق جراحان کودکان گفت: جذب و تشویق جراحان نیازمند آن است که انجمن جراحان و وزارت بهداشت روش های را در این راستا برنامه ریزی کنند.

رئیس انجمن جراحان کودکان ایران گفت: با توجه به جمعیت سالانه 55 هزار کودک با نقص تکاملی متولد می شوند و بسیاری از این نوزادان برای اصلاح این نقص نیاز به عمل جراحی دارند.

خالقی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: علاوه بر بیماری هاي عنوان شده بیماری های از جمله سرطان کودکان، حوادث و تروما، بیماری های عفونی نیازمند در کودکان که از عوامل شایع درگیر شدن آنها  از سن تولد تا بلوغ است نیازمند تقویت و گسترش تعداد جراحان کودک است./ح
برچسب ها: کودک ، نقص تکاملی ، جراحی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.