سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

شعارهای تند به روابط خارجی کشورمان لطمه زد

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: شعارهای تند دولت احمدی‌نژاد به روابط خارجی کشورمان لطمه وارد کرده است پس باید برای اصلاح روند جاری گام برداشته شود.

موید حسینی‌صدر در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: مسائل سیاسی متاثر از مسائل اقتصادی بوده و برعکس این موضوع نیز مصداق دارد بنابراین سیاست خارجی و اقتصاد لازم و ملزوم یکدیگر قلمداد می‌شوند پس لازم است که تصمیم‌های درست در هر دو زمینه اتخاذ شود تا کشورمان در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرد.

وی سیاست خارجی دولت نهم و دهم را ناشیانه دانست و افزود: سیاست خارجی که در هشت سال گذشته به مرحله اجرا گذاشته شد چندان رضایت بخش نبود و روش آزمون و خطا داشت به طوری که می‌توان گفت نتوانستیم تعامل سازنده با کشورهای مختلف دنیا برقرار کنیم.

حسینی‌صدر بیان داشت: با وجودی که تدابیر اعمال شده از سوی دولت در حوزه سیاست خارجی چندان صحیح و علمی نبود ولی اقدامات مثبتی نیز در راستای برقراری ارتباط با برخی کشورها مانند آمریکای لاتین و .. انجام گرفت که نباید هنگام اظهار نظر کردن این موارد از نظر دور بماند. این نماینده مجلس بر لزوم توسعه روابط خارجی و دست‌یابی به دیپلماسی فعال تاکید کرد و افزود: باید در راستای توسعه مناسبات بین‌المللی و افزایش سطح تعامل با کشورهای مختلف گام برداشته شود همچنین برای تعامل با کشورهای همسایه و اروپایی که هم‌سو با اهداف و سیاست‌های نظام هستند حرکت شود.

وی به برپایی انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: برای اینکه مردم برای انتخاب بهترین کاندید موفق شوند لازم است که کاندیدها برنامه‌ها و چشم‌اندازهای مورد نظر خود در حوزه‌های مختلف را به روشنی بیان کنند و با برنامه در میدان رقابت وارد شوند./س

برچسب ها: کشورمان ، خوی ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.