سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

2.5 میلیون نفر تبادل سالانه مسافر ایران و عراق

معاون ستاد ویژه عراق در وزارت امور خارجه گفت: تبادل زائر ایران و عراق سالانه 2.5 میلیون نفر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، سعید محبوبی‌نژاد در همایش بین‌المللی زیارت اظهار داشت: تحولات عراق جدید و تغییرات خاورمیانه که در لوای بیداری اسلامی رخ می‌دهد، فرصت‌هایی را برای ایران در حوزه‌های مختلف و از جمله در زمینه گردشگری فراهم آورده است.

معاون ستاد ویژه عراق در وزارت امور خارجهادامه داد: در سال 2003 با فروپاشی رژیم صدام تفکر پان‌عربیستی که تبلیغ می‌شد به حاشیه رفت و شیعیان جان دوباره‌ای گرفتند.

محبوبی‌نژاد ادامه داد: با وجود عدم تمایل آمریکا و بهانه‌جویی‌ها، اکثریت شیعه توانست نقش پررنگی را در دولت جدید عراق ایفا کند.

این مسئول تصریح کرد: شکل‌گیری حکومتی با مختصات دولت جدید عراق برای نخستین بار در جهان عرب اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های گردشگری ایران را به مردم عراق معرفی کرد، گفت: استان فارس در حوزه گردشگری تاریخی، مذهبی و درمانی دارای زیرساخت‌های قوی و پتانسیل‌های است که در این میان گردشگری زیارتی باید به خوبی برای مردم کشورهای دیگر معرفی شود.

معاون ستاد ویژه عراق در وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران طی چهار سال گذشته حدود 400 موافقتنامه و تفاهمنامه در بخش‌های مختلف با مسئولان کشور عراق منعقد کرده که بخش بسیاری از آنها مربوطه به توسعه گردشگری است.

محبوبی‌نژادخاطرنشانکرد: باید از فرصت به دست آمده عراق جدید به خوبی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اقلیم کردستان نیز از استان اربیل، سلیمانیه و دهوک شاهد ورود حجم بالای گردشگران سیاحتی به ایران هستیم که برای درمان به استان‌های غربی کشور می‌روند.

معاون ستاد ویژه عراق در وزارت امور خارجه ادامه داد: در بخش کردنشین عراق نیز شاهد سفر اکراد به ایران هستیم که البته این افراد به دلیل داشتن تمکن مالی و داشتن سوابق ذهنی از گذشته بیشتر به اصفهان و رامسر و مناطق تفریحی سفر می‌کنند.

این مسئول متذکر شد: در نوروز سال 91 حدود 180 هزار نفر از استان‌های کردنشین ایران به اقلیم کردستان سفر کرده و به همین میزان نیز از اقلیم کردستان به ایران وارد شدند.

محبوبی‌نژاددر پایان اذعان داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم و تبلیغات مناسب در کشورهای دارای ظرفیت برای معرفی جاذبه‌های گردشگری زیارتی کشور باید به طور جدی‌تری پیگیری شود./س

برچسب ها: تبادل ، مسافر ، عراق ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.