سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

نزدیک بینی شایع ترین اختلال بینایی در بین افراد جامعه است

دبیر انجمن اپتومتری خراسان رضوی گفت: نزدیک بینی (میوپی) شایع ترین اختلال بینایی در گروه سنی زیر 50 سال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمود اثنی عشری در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون 25 درصد افراد جامعه به نزدیک بینی مبتلا هستند و این عارضه به عوامل متعددی نظیر ژنتیک، انحنای قرنیه و همچنین فیزیک و اندازه طول کره چشم در افراد مختلف بستگی دارد.

وی اظهار داشت: نزدیک بینی در کنار دوربینی و آستیگمات (انحراف دید) از جمله عیوب انکساری چشم به شمار می روند که با تجویز عینک، دید طبیعی به فرد بر می گردد.

وی با بیان اینکه کشورهای ژاپن و چین بالاترین میزان نزدیکی بینی را در جهان دارند، افزود: این عارضه در کشورهای مدیترانه شرقی و خاورمیانه از جمله ایران شایع است.

وی با بیان اینکه اندازه طبیعی کره چشم یک فرد بزرگسال 23 میلی متر می باشد، گفت: باید توجه داشت که ابعاد کره چشم چینی ها و ژاپنی ها کوچک نیست، بلکه بدلیل کوچک بودن شکاف چشم آنها تصور می شود که آنها چشمان کوچکی دارند.

این متخصص اپتومتری در پایان گفت: بیماری آب مروارید (کاتاراکت) از دیگر مشکلات چشمی شایع در کشورمان است که در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع خطرات کم بینایی و نابینایی را بدنبال دارد.

به گفته وی، در سالهای اخیر با پیشرفت های حاصله در تشخیص و درمان بیماری آب مروارید، نگرانی ها بابت این بیماری در کشور رفع شده است. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.