سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسي در صحن علني:

التزام به قانون سرلوحه کار من است/ ساماندهی بیمه زنان سرپرست خانوار با همکاری شما استمرار پیدا خواهد کرد

وزیر پیشنهادی وزارت کار رفاه و تعاون اجتماعی برنامه‌های خود را در صحن علنی مجلس تشريح كرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، اسدالله عباسی وزیر پیشنهادی کار در صحن علنی امروز ( 15 اردیبهشت‌ماه) گفت: در سال جاری که بر اساس تدبیر مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری شده مسئولیتی خطیر و سنگین برعهده ما است تا بتوانیم در این سال به بیانات مقام معظم رهبری جامعه عمل بپوشانیم.

وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای این که بتواند به وظیفه خود عمل کند ستادی بر محوریت فعالیت‌های اقتصادی تشکیل داد تا با روحیه بسیجی و جهادی بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را به صورت عملی تحقق ببخشیم.

عباسی تصریح کرد: همان طور که مستحضر هستید تاسیس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محصول تعامل مجلس و دولت بوده است وزارتخانه‌ای که با قلمروهای مختلف فعالیت‌های گسترده و متنوعی در زمینه‌های اجتماعی، حقوقی، فرهنگی، اقتصادی با توجه به توانمندی و ظرفیت‌ها مشغول به کار است.

وزیر پیشنهادی وزارت کار با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های خود به صورت تفصیلی گفت: فعالیت‌های من به صورت تفصیلی بر اساس چارچوب قوانین و اسناد بالادستی قانون اساسی، سند چشم انداز ایران اسلامی در افق 1404 ، سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه، سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری در مورد اجتهاد، قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، قانون کار جمهوری اسلامی ایران، قانون تأمین اجتماعی، قانون تأمین زنان و کودکان بی سرپرست و قانون جامع حمایت از معلولین تنظیم شده و وظایف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را تدوین و تنظیم نموده و تقدیم حضورتان کردم.

وی ادامه داد: پایبندی به قانون در طراحی برنامه‌ها، برنامه‌ریزی و التزام به قانون سرلوحه کار من خواهد بود زیرا اعتقاد دارم این کار بنیان هماهنگی و همکاری را برآورده می‌کند و می‌تواند اهداف پیش رو را تحقق بخشد.

استفاده از ظرفیت‌های کمیسیون‌های تخصصی مجلس به ویژه کمیسیون اجتماعی و بهداشت و درمان و فراکسیون‌های مجلس و ظرفیت‌هایی که از نمایندگان محترم سراغ داریم می‌توانیم مسیری در پیش روی خود قرار دهیم که شفاف و امیدبخش باشد.

عباسی همچنین با اشاره به برخی برنامه‌های خود اظهار داشت: استفاده از ظرفیت سایر نهادها از جمله صندوق توسعه ملی که می‌تواند برای گسترش مهارت آموزی و کارآفرینی و همچنین ایجاد فرصت و اشتغال برای جوانان، تقویت منابع صندوق‌های در اختیار و کاهش وابستگی‌های دولت، تنظیم و ایجاد ثبات و تعادل بین منابع و مصارف صندوق‌ها می‌تواند حائز اهمیت باشد.

وی ادامه داد: بستر سازی برای اشتغال بیشتر و کاهش نرخ بیکاری بر اساس برنامه پنجم، حفظ و صیانت از نیروی کار، تقویت سه جانبه گرایی، تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و ارتباط نزدیک، منطقی و قانونی با دولت، کاهش حوادث ناشی از کار و افزایش سطح ایمنی و بهداشت کار، توجه بیشتر به بخش تعاون و حمایت از ایجاد تعاونی‌ها در زمینه های دانش بنیان، تولید، توزیع و مصرف می‌تواند حائز اهمیت باشد.

وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به لزوم رفع مشکل تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های صیادان، مرزنشینان و همین طور تعاونی‌های چند منظوره بیان کرد: تلاش می‌کنیم که سقف تعاون بر اقتصاد کشور تا پایان برنامه پنجم به سهم 25 درصد برسد همچنین طراحی نظام جامع مهارت و فناوری که سه زیر نظام آن شامل آموزش، مهارت و فناوری و شرایط احراز اشتغال می‌توان مهم و حائز اهمیت باشد.

وی در ادامه بیان برنامه‌ها در طول مدیریت خود اظهار داشت: ایجاد یک رابطه منطقی و عزت مندانه، ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و رفاهی کارگران و خانواده های آن‌ها؛ اعمال نظارت و کنترل دقیق‌تر بر کنترل بنگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین ایجاد انضباط مالی بیشتر و شفاف‌تر در فرآیند های معاملاتی و اقتصادی از برنامه‌هاي بنده براي وزارت كار است.

عباسي به برنامه‌هاي ديگر خود اشاره كرد و اظهار داشت: تلاش برای خروج از بنگاه داری به بازار سرمایه همچنین تلاش برای افزایش امکانات بهداشت و درمان کارگران تحت پوشش تأمین اجتماعی و تقویت آنان و حمایت بیشتر برای توانمندسازی مددجویان سازمان بهزیستی و معلولان و کاهش آسیب‌های اجتماعی از ديگر برنامه‌هاي بنده بري اداره وزارت‌كار است.

وی همچنین اضافه کرد: رفع مشکلات مسکن و افزایش توانمندی‌های آنان و همین طور اورژانس اجتماعی می‌تواند حائز اهمیت باشد و پیگیری در استقرار نظام چند لایه اجتماعی برای پوشش دادن جمعیت کشور در نظام بیمه ای و حمایتی که مورد تاکید ماده 27 قانون برنامه پنجم توسعه می‌باشد در کشور بایستی مدنظر قرار گیرد.

عباسی با اشاره به این مطلب که قصد ندارم وقت جلسه را بگیرم، گفت: در این جا به برخی از برنامه های کوتاه مدتی که تدوین شده اشاره می‌کنم.

عباسی در ادامه افزود: سامان دهی بیمه کارگران ساختمانی که بنده نیز در کنار شما این قانون را تصویب کردم وظیفه خود می‌دانم که تبعیت کنم و این موضوع نیز در حال حاضر در حال انجام است، 600 هزار نفر در حال حاضر تحت پوشش قرار گرفتند و 200 هزار نفر در نیز در نوبت قرار دارند تا مراحل طی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه 312 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تاکنون بیمه شده‌اند ،تصریح کرد: ان شاءلله ساماندهی بیمه زنان سرپرست خانوار با همکاری شما استمرار پیدا خواهد کرد.

وزیر پیشنهادی دولت ادامه داد: هم چنین بیمه طلایی بازنشستگان و افرادی که تحت تکفل آنان هستند نیز دردست کار است و مطالبات بازنشستگان نیز در این 4 ماه دو بار پرداخت شده است.

عباسی با اشاره به تلاش در جهت تکمیل و تقویت نظام ارجاع به پزشک خانواده گفت: طرح پزشک خانواده باید با همدلی و هماهنگی همه مسئولین پیگیری شود و این طرح به همه استان‌ها و همه هم‌میهنان تسری پیدا کند.

وی در ادامه اظهار داشت: تقویت و توسعه بیمه سلامت و یکسان سازی دفترچه‌های بیمه درمانی نیز باید شکل گیرد و در بحث عدالت در هزینه‌های درمانی نیز باید کاهش هزینه‌های درمانی اتفاق افتد و تلاش این است که در بحث تقویت سامانه بیمه روستاییان و عشایرکه طی 7 سال و 6 ماه گذشته یک میلیون و 200 هزار خانوار تحت پوشش روستاییان و عشایر قرار گرفته و ساماندهی آن در حال تکمیل شدن است تا ان شاءلله هیچ فردی در کشور نداشته باشیم که بدون بیمه و حمایت باشد و سعی‌مان براین است که از بحث‌های حمایتی و بحث‌های بیمه‌ای برویم.

عباسی با بیان این که تقویت امور فرهنگی، قرآنی و رفاهی کارگران نیز مورد توجه این وزارتخانه است گفت: فدراسیون ورزشی برای اولین بار در فدراسیون‌های ورزشی کارگری جهان شرکت خواهد کرد ضمن آن که تلاش در جهت رفع مشکلات برخی واحدهای مشکل دار مانند نساجی کرمان از برنامه‌های بنده است.

وزیر پیشنهادی دولت با اشاره به سابقه نامزدی خود در مجلس گفت: بنده 8 سال به عنوان خدمتگزار مردم در کنار شما بودم و خود را از جنس مجلس می‌دانم و خود را موظف می‌دانم براساس مر قانون عمل کنم و بنای همکاری و تعامل شایسته ای را با مجلس خواهم داشت.

عباسی با بیان این که از هیئت‌رئیسه مجلس تقاضای ایجاد اتاقی برای معاونت پارلمانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را داده‌ام گفت: در این صورت همه دستگاه‌های ذی‌ربط در یکجا و به صورت هماهنگ به دنبال کار نمایندگان خواهند بود ضمن این که خود را موظف می‌دانم بخشی از وقت خود را با روسای کمیسیون‌ها و هیئت‌رئیسه مجلس بگذرانم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با توکل به خدا و حفظ ارزش‌های نظام می‌توانیم اهداف خود را به سرعت پیش ببریم و عوامل بازدارنده را کنار بزنیم و به اهداف و دغدغه‌های شما جامعه عمل بپوشانیم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: عباسی ، وزیر ، وزارت تعاون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.