سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيونگ يانگ خواستار از سرگيري فعاليت هاي مجتمع صنعتي مشترک شد

پیونگ‌یانگ از سئول درخواست کرده تا به منظور از سرگیری مجدد فعالیت‌های صنعتی در مجتمع مشترک کائسونگ دشمنی‌ها را کنار گذارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یونهاپ ، این در حالی است که دیروز (شنبه) آخرین گروه اتباع کره جنوبی باقی‌مانده در منطقه صنعتی کائسونگ از کره شمالی خارج شده و به کشور خود بازگشتند.
وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد 7 نفر از اتباع این کشور که در منطقه کائسونگ باقی‌مانده بودند نیز روز جمعه از این منطقه خارج شدند.
کره جنوبی سه شنبه گذشته اکثر کارگران خود را از این کائسونگ خارج کرده بودند اما این 7 نفر برای رسیدگی به کارهای مالیاتی و پرداخت حقوق کارگران در این منطقه باقی مانده بودند.
پس از افزایش تنش‌ها میان دو کره پیونگ‌یانگ 53 هزار کارگر خود را در ماه آوریل از این منطقه خارج کرد و پس از آن اجازه دسترسی به سایت را ممنوع اعلام کرد.
این منطقه صنعتی در سال 2003 در راستای بهبود روابط دو کره در داخل خاک کره شمالی تاسیس شد. در این مرکز 123 شرکت کره جنوبی به فعالیت مشغول بودند و کارگران هر دو کره در آن مشغول بودند.
اخراج کارگران از این منطقه که آخرین نقطه ارتباطی میان دو کره به شمار می‌رفت احتمالات در مورد تعطیلی دائمی آن را افزایش داده است.








برچسب ها: بین الملل ، کره ، شمالی ، جنوبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.