سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی لاشکی در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

عباسی دکتری برنامه ریزی دارد/ وي به دنبال تحقق عدالت اجتماعی و رفع بیکاری است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس در موافقت با عباسی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت کار گفت: در برنامه های عباسی نگاه خوبی به تحقق عدالت اجتماعی و رفع معضل بیکاری شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، قاسم احمدی‌لاشکی نماینده مردم چالوس و نوشهر در جلسه علنی امروز (یک‌شنبه 15 اردیبهشت) در موافقت با وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نمایندگانی که امروز به عنوان مخالف مطالبی را مطرح کردند باید مطلع باشند که فرمایشاتشان مربوط به چند ماه محدود است و امروز برای 4 سال فردی را معرفی نمی‌کنند، بنابراین نظراتشان هم باید ناظر بر همین موضوع باشد.

وی در ادامه با اشاره به سرپرستی عباسی بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: وی در دوران تصدی خود در این وزارت‌خانه با مسائل وزارت مربوطه آشنا شدند لذا به صلاح نمی‌دانم وقت مجلس در نزدیکی انتخابات به این موضوع گذاشته شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش در ادامه با اشاره به ادغام وزارتخانه ها گفت: ادغام سه وزارت‌خانه بزرگ کار، تعاون و رفاه اجتماعی در گذشته خود جای بحث و تأمل و جای اشکال دارد. اما به هر حال امروز قرار است فردی این مسئولیت را بپذیرد.

وی در ادامه دلایل مخالفان در رد صلاحیت عباسی اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه برخی از نمایندگان عنوان کردند عباسی عضو هیئت علمی نیست اشتباه است چرا که وی عضویت هیئت علمی دانشگاه آزاد را دارد .

اين نماينده ادامه داد: در پاسخ به برخی از نمایندگان كه عنوان کردند وضعیت شرکت شستا به عنوان بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی چه خواهد شد، بايد بگويم ين امر جای بررسی دارد چراکه وی هنوز به این وزارت‌خانه ورود نکرده البته عباسی برنامه‌هایی دارد که باید این مورد سؤال نمایندگان قرار گیرد.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه برخی نمایندگان عنوان کرده‌اند کسی که در حوزه پژوهش و تحقیقات و مسائل آموزشی و دانشگاهی پیشینه دارد نمی‌تواند جای دیگری کار کند جای اشکال دارد، گفت: وی در گذشته پژوهش و کارهای تحقیقاتی را در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر عهده داشتند و قطعاً عاقلانه و عالمانه نسبت به مسائل اظهارنظر خواهند کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش با اشاره به نمایندگی عباسی در مجالس هفتم و هشتم گفت: عباسی نیرویی پرکار و متدین بود ضمن آنکه ارزش‌های اعتقادی و دینی از جایگاه ویژه‌ای برای او اهمیت داشت مهم‌ترین از آن این است که وی دکترای برنامه‌ریزی دارد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس با بیان اینکه عباسی در برنامه‌هایش به حوزه تعاون و اجرای سیاست‌های اصل 44 اهتمام ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: در حوزه تعاون بسیاری از مجموعه‌های تعاونی ما نیمه فعال و یا راکد هستند که در برنامه‌های وی نگاه خوبی به سمت یکسان‌سازی و تحقق عدالت اجتماعی شده است.

لاشکی با بیان اینکه مهم‌ترین بحث وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع اشتغال است، تصریح کرد: عباسی در برنامه‌های خود پایبندی به اصل 28 قانون اساسی که همان اشتغال برای همه افراد جامعه است مطرح کرده است.

وی در خاتمه اظهار داشت: متأسفانه نرخ بیکاری در کشور عادلانه نیست که عباسی در برنامه‌های خود اهتمام ويژه‌اي به اين مسئله دارد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.