سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاهوتي در موافقت با صلاحيت عباسي وزير پيشنهادي کار:

عباسي در قانون هدفمندي يارانه‌ها نقش بسيار موثري داشت / وي از جنس و همکار نمايندگان مجلس است

نماينده مردم لنگرود در موافقت با وزير پيشنهادي کار گفت: عباسی در طی سه ماه سرپرستی خود تعامل خوبی با نمایندگان داشته ، ايشان از جنس نمايندگان مجلس بوده و ۸ سال بدون افراط و تفریط در مجلس کار کرد که این امر قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مهرداد بائوج لاهوتی در جلسه علنی امروز (یک‌شنبه ۱۵ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در موافقت با اسدالله عباسی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اظهارات مهدی دواتگری مخالف انتخاب عباسی مبنی بر این که مسئولیت‌های درج شده در سوابق وزیر پیشنهادی همگی اجرایی نیستند، گفت: اگر خوب مطالعه کرده باشید متوجه می‌شوید که وی مسئولیت‌های تقنینی و اجرایی خود را تفکیک کرده است.

وی در ادامه افزود: به نظر شما آیا نمایندگان نمی‌توانند یک مسئول اجرایی قوی باشند؟ همه شما نمایندگان از کارهای اجرایی دولت وارد مجلس شده‌اند و هم اکنون دارای سمت نمایندگی در مجلس هستند.

لاهوتی ادامه داد: این اظهارات بی‌انصافی است، هیئت‌رئیسه مجلس در این زمینه استعلام بگیرد. وی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور است بنابراین درست نیست که فردی با این سوابق را متهم به دروغگویی کنیم.

نماینده لنگرود با تاکید بر اینکه نباید توقع داشت که عباسی در سه ماه سرپرستی خود معجزه کند، تصریح کرد: در سه ماه سرپرستی اسدالله عباسی بسیاری از مشکلات حل شد و وي تا حدودی  مشکلات صندوق بازنشستگی فولاد را حل کرده است.

وی گفت: عباسی در طی سه ماه سرپرستی خود تعامل خوبی با نمایندگان داشت، خطاب به نمایندگان گفت: عباسی از جنس نمایندگان مجلس بوده و ۸ سال بدون افراط و تفریط در مجلس کار کرد که این امر قابل تقدیر است.

سخنگوی کمیسیون عمران با بیان این که دو مؤلفه تحصیلات و تجربه در انتخاب وزیر موثر است، ادامه داد: وی دکترای برنامه‌ریزی دارد و ۸ سال به عنوان نماینده مجلس عضو فراکسیون‌های مختلف از جمله فراکسیون گردشگری، تعاون بوده و  نقش موثری در آن داشته است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان این که عباسی در مجلس هشتم در تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها نقش موثری داشته است، تصریح کرد: قطعا نگرانی که ما در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از سوی وزارتخانه‌های مختلف داریم توسط عباسی به عنوان یکی از اعضای موثر در تصویب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها حل می‌شود.

نماینده لنگرود با بیان این که رسیدن به اشتغال پایدار یکی از برنامه‌های پیشنهادی عباسی است،اظهار داشت: بیکاری یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های جامعه و نمایندگان است که وی قطعاً با این نگرانی‌ها آشنا بوده بنابراین برای رسیدن به اشتغال پایدار قدم موثری خواهد گذاشت چرا که عباسی از جنس شما و همکار شماست.

لاهوتی با تاکید اظهارات دواتگری و پورابراهیمی مبنی بر درست اجرا نشدن بیمه کارگران ساختمانی ادامه داد: در قانون بودجه سال ۹۱ در مورد بیمه کارگران به درستی اجرا نشد و ما امیدواریم که اگر این قانون نیازمند به اصلاح است اصلاح و اگر درست اجرا نشده است در اجرا قدم‌های درستی برداشته شود.

سخنگوی کمیسیون عمران در پایان از نمایندگان درخواست کرد که به عباسی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای مثبت دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، کار ، تعاون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.