سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

انتخابات نماد اراده ملت است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که مردم مطالبات خود را از مجرای انتخابات دنبال می‌کنند، اظهار داشت: برگ رأی تنها یک کاغذ نیست بلکه نماد یک اراده است و انتخابات هم یک ابزار سیاسی در دست صاحبان قدرت نیست؛ بلکه انتخابات اصالت دارد و اراده مردم از طریق انتخابات تحقق می‌یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، احمد علیرضابیگی افزود: ملت ایران در هر مرحله‌ای که انقلاب اسلامی نیاز داشته با قدرت و بصیرت در صحنه حضور یافته‌اند و در سخت‌ترین شرایط پشتیبان انقلاب اسلامی بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات نقطه تمرکزی برای استفاده از تمام نیروها برای سعادت و پیشرفت ملت است و مقطعی است که در آن، انقلاب اسلامی با نگاهی به گذشته به سمت افق‌های بالاتر حرکت می‌کند .

علیرضابیگی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که دولت بعدی تمام ویژگی‌های مثبت دولت فعلی را به علاوه امتیازات بیشتر خواهد داشت و انتظاری هم جز این نیست و ملتی که رو به پیشرفت است حتما بهترین‌ها را انتخاب خواهد کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که حضور پرخروش مردم در صحنه انتخابات موجب رفع مشکلات و مایوس شدن دشمنان خواهد شد، افزود: هرچه این حضور بیشتر باشد خواهیم توانست پیام پرقدرت‌تری به جهان صادر کنیم؛ همچنان‌که در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی نیز مردم علیرغم ادعای کسانی که از تحریم انتخابات سخن می‌گفتند به صحنه آمدند و اراده خود را از این طریق نشان دادند.

وی، انتخابات 24 خرداد امسال را مصداق حماسه سیاسی ملت ایران دانست و گفت: اعلام حماسه سیاسی حاکی از اعتقاد رهبر معظم انقلاب به اراده مردم و اطمینان به حماسه‌آفرینی مردم است که این اعتماد و اطمینان از انقلاب اسلامی نشأت گرفته است.

علیرضابیگی به اقدامات انجام یافته برای برگزاری انتخابات در استان اشاره کرد و با بیان این که با پیش‌بینی‌های انجام یافته، مقدمات و امکانات تحقق این کار بزرگ فراهم شده، افزود: ما به عنوان مسئول برگزاری انتخابات مکلفیم امکان ثبت و حضور مردم در این حماسه را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: باید شرایطی مهیا شود که مردم در روز رأی‌گیری با آرامش به پای صندوق‌های رأی رفته و اطمینان داشته باشند کسانی که از رأی آنها صیانت می‌کنند به قوانین و مقررات وقوف کامل دارند.

علیرضابیگی با اشاره به حضور قریب به 150 نفر از عوامل اجرایی، نظارت و نمایندگان کاندیداها در شعب اخذ رأی، تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که انتخابات را ملت برگزار می‌کنند و کارگزاران دولت تنها بستر لازم را برای خلق یک حماسه بزرگ فراهم می‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این گفتگو، حضور در بین مردم را از جمله توفیقات مسئولان دانست و گفت: این که مردم، مسئولان دولت را امین خود می‌دانند و نیازمندی‌های خود را به آنان ارجاع می‌کنند حاکی از اعتماد دوجانبه مردم و دولت است.

وی، دسترسی مردم به مسئولان را ابزاری نظارتی عنوان کرد و افزود: مدیران ما اطمینان دارند که مردم به راحتی به بالاترین سطوح مدیریتی استان دسترسی دارند و می‌توانند عملکردهای مثبت و منفی را به آسانی منتقل کنند و این موجب افزایش اعتماد به نفس مدیران می‌شود.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: حضور در بین مردم قابلیتی ایجاد می‌کند که به افق‌های بالاتر فکر کرده و انرژی بیشتری برای ادامه مسیر خدمت‌گزاری کسب کنیم.

وی با بیان این که به عنوان استاندار آذربایجان شرقی، همه جا در خدمت مردم هستم، افزود: این شیوه مدیریتی برخاسته از فرهنگ انقلاب اسلامی است و مردم ما با تکیه بر این آرمان، امروز تحقق وعده‌های الهی را با تمام وجود شاهد هستند.

علیرضابیگی با اشاره به حضور مردم آذربایجان شرقی در صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مردم تبریز و آذربایجان همواره با جوش و خروش توام با شعور و معرفت در صحنه حضور داشته‌اند و در انتخابات هم بصیرت و دلدادگی مردم آذربایجان به انقلاب اسلامی خود را نشان خواهد داد.

وی افزود: آذربایجان به عنوان اولین پایتخت جهان تشیع نقش تعیین‌کننده‌ای در تاریخ ایران ایفا کرده و در مقاطع مختلف تاریخی به ویژه در تاریخ انقلاب اسلامی همواره حرکت‌ساز و خروش‌آفرین بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سهم 10 درصدی این استان از صادرات غیرنفتی کشور، گفت: آذربایجان شرقی در عرصه اقتصاد، کارآفرینی و تولید هم نقش موثری در شکوفایی کشور داشته و شاخص‌های اقتصادی قابل توجهی را به دست آورده است.

وی همچنین ساخت و توسعه بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها، افزایش مراودات تجاری و اقتصادی با کشورهای مختلف، تولید 3.5 میلیون تن فولاد در سال، تولید انواع خودرو و صادرات آن، مهار و ذخیره‌سازی 3.5 میلیارد متر مکعب از منابع آبی، وجود 200 هزار دانشجو، برخورداری بسیاری از روستاهای استان از نعمت گاز، بهداشت و راه روستایی و شکل‌گیری زندگی متعالی در شهرها و روستاهای استان را از جمله شاخص‌های توسعه آذربایجان شرقی عنوان کرد.

علیرضابیگی با بیان این که زندگی مردم در آذربایجان شرقی به تبع سایر نقاط ایران اسلامی در مسیر رشد و تعالی قرار گرفته، افزود: یکی از علل بیداری اسلامی در منطقه، نگاهی است که ملت‌های ستمدیده به کارنامه جمهوری اسلامی ایران دارند و مشابه آن را از حاکمان دست‌نشانده خود مطالبه می‌کنند./س

 

برچسب ها: انتخابات ، نماد ، اراده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.