سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر طبق شواهد موجود؛

بروسلوز با طیف وسیعی از علایم بروز می کند

بر طبق شواهد موجود، بیماری بررسلوز بر خلاف بسیاری دیگری از بیماری ها با طیف وسیعی از علایم بروز می کند و در تشخیص اختراقی باید دقت بیشتری صورت گیرد.

صادق علیایی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بروسلوز بیماری عفونی است که در درجه اول حیوانات اعم از اهلی و وحشی را در گیر می کند و به راحتی به انسان نیز منتقل می شود.

وی با بیان اینکه بروسلوز در برخی از مناطق دنیا یک مشکل عمده بهداشتی است، تصریح کرد: بروسلوز بیماری چند سیستمی است و در طی مراحل مختلف بیماری ممکن است با علایم متعددی ظاهر شود.

علیایی تاکید کرد: بر طبق شواهد موجود، بیماری بروسلوز بر خلاف بسیاری دیگر از بیماری ها با طیف وسیعی از علایم بروز می کند و در تشخیص افتراقی آن باید دقت بیشتری کرد.

وی گفت: مشکلات خونی، تب، مشکلات مفصلی، ضعف، بی حالی، تعریق و همچنین مشکلات و اختلالات عصبی و روانی از جمله مهم ترین علائم بیماری بروسلوز است.

علیایی با بیان اینکه طول مدت بیماری ممکن است بیش از یک سال نیز طول بکشد، یاد آور شد: با توجه به تنوع علایم بالینی در بیماری بروسلوز و درگیری اندام های مختلف بدن در طول دوره بیماری، باید در تشخیص و شناسایی مبتلایان به بروسلوز توجه بیشتری کرد./ح
برچسب ها: بروسلوز ، بیماری ، عفونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.