سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايلام/

خسارت 60 میلیارد ریالی به مزارع کشاورزی دهلران

مدیر جهاد کشاورزی دهلران از وارد آمدن خسارت 60 میلیارد ریالی به مزارع این شهرستان خبر داد.


به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمد رضا میرزایی در منطقه ایلام، اظهار کرد: موج بارندگی که پس از سه ماه آسمان شهرستان دهلران را زمستانی کرد، موجب وارد آمدن خسارت به مزارع کشاورزی این شهرستان شد.

وی میزان این خسارات را 60 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: 10 تا40 درصد مزارع بیمه شده و بیمه نشده شهرستان دچار بارش شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران ادامه داد: 38 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان دهلران زیر کشت گندم و 6 هزار هکتار نیز به کشت صیفی‌جات اختصاص یافته است که این بارندگی‌ها به یک هزار و 800 هکتار از زمین‌های زیر کشت گندم و 100 هکتار از مزارع صیفی شهرستان خسارت وارد کرده است.

مدیر کل هواشناسی استان ایلام نیز ا اظهار کرد: ایستگاه باران‌سنجی دهلران نشان می‌دهد در این شهرستان در طول روزهای پنج شنبه تا شنبه 121.2 میلیمتر باران باریده است.

حسنی غربا بیشترین میزان بارش در دو روز گذشته را مربوط به این شهرستان دانست و گفت: در سال زراعی 90_91 در این شهرستان 103.2 میلیمتر بارندگی داشته است که در سال زراعی جاری با احتساب بارندگی‌های دو روز گذشته این میزان به 319.5 میلیمتر رسیده است .

وی ادامه داد: این میزان بارندگی نسبت به سال زراعی گذشته 210 و نسبت به بلند مدت دارای 29 درصد افزایش بوده است./ج1

برچسب ها: کشاورز ، دهلران ، زراعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.