سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگوی ویژه خبری:

اسرائیل از موشک‌های آماده به شلیک سوریه واهمه دارد/هتک حرمت مرقد صحابه پیامبر اکرم(ص) حرکتی شیطانی است

یک کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان اینکه اسرائیل از موشک‌های آماده به شلیک سوریه واهمه دارد، گفت: اسرائیل با مطرح‌کردن بحث حمله هوایی به سوریه در صدد روحیه دادن به تروریست‌هاست.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران دور تازه فشارهای سیاسی نظامی بر سوریه شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری با حضور "هادی محمدی" کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا و شیخ محمد نمر احمد زغموت رئیس شورای علمای فلسطین در لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هادی محمدی در ابتدا در پاسخ به سوالي مبنی بر اینکه چه عواملی منجر به اتفاقات اخیر سوریه شده است، گفت: اتفاقات دو سه هفته اخیر سوریه درست در مقطع زمانی است که پیشروی‌های ارتش سوریه و کمیته مردمی مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از یک ماه قبل شاهد موج جدیدی توسط جریان‌های تکفیری و رسانه‌های مرتبطی همچون الجزیره، العربیه و قطر و همچنین دیگر رسانه‌های مکتوب و مجازی هستیم، افزود: این رسانه‌ها در تلاش هستند تا به شکل متمرکز و هدفمند شکست‌هایی که در داخل سوریه به وقوع پیوسته را متوجه حضور نیروهای حزب‌الله و یا ناشی از حمایت جمهوری اسلامی ایران از آنها معرفی کنند.

محمدی با اشاره به اینکه در صحنه میدانی شرایط معکوس به زیان گروه های آمریکا و مرتجعین است گفت: آمریکا به دنبال تغییراتی در ائتلاف معارضه است و به زودی جلساتی در این باره در دوهه یا استانبول تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمریکا و همپیمانانش در صحنه سازمان‌های بین المللی برگه فشاری را در اختیار ندارند، خاطرنشان ساخت: آنها در این فضای روانی می‌خواهند مذاکرات مسکو را به نتیجه حداقل برسانند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به استفاده گروه‌های تروریستی از صلاح‌های شیمیایی در خان عسل سوریه گفت: کارخانه کلری در حومه حلب توسط گروه‌های تروریستی به غارت رفته و اینک این گاز در اختیار گروههای تروریستی جبهه توحید و شاخه‌ای از مجموعه جهبه النصه و القاعده قرار دارد.

*اسرائیل در سوریه به دنبال روحیه دادن به تروریست‌ها است

محمدی با اشاره به اینکه اسرائیل بیشترین استفاده را از تحولات سوریه می‌برد، اظهار داشت: اسرائیل با مطرح کردن بحث حمله هوایی به سوریه در صدد روحیه دادن به تروریست‌ها است.

وی ادامه داد: با تسخیر اتاق عملیات تروریست ها شهر القصیر توسط ارتش سوریه رسوایی جدیدی برای حامیان آنها رقم خواهد خورد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه اگر گروه‌های تروریستی در این فضای شکست دست به اقدام روانی نزنند ممکن است معادلات به سرعت به سمتی برود که دیگر قابل بازگشت نباشد، اضافه کرد: حاشیه مرزهای لبنان با سوریه توسط ارتش سوریه پاکسازی کامل شده است.

محمدی با اشاره به اینکه راه‌های ورودی بسیاری از این تروریست‌ها به داخل سوریه گرفته شده است، گفت: این معادله می‌تواند تأثیرات تعیین کننده‌ای را در داخل سوریه برجای بگذارد.

*اسرائیل از موشک‌های آماده به شلیک سوریه واهمه دارد 

وی با اشاره به حمله احتمالی اسرائیل به سوریه افزود: اسرائیل از موشک‌های آماده به شلیک سوریه واهمه دارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تکمیل سناریوی تکفیری با جسارت و اهانت به مرقد صحابه پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: از یک سو به مرقد صحابه (حجر بن عدی) و از سوی دیگر به مرقد برادر حضرت امیر المومنین(جعفرطیار در اردن) از سوی گروه‌های تروریستی تعرض شده است که این اقدام نیازمند واکاوی بیشتری دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه فتنه مذهبی چه تأثیراتی بر روی معادلات سیاسی می‌گذارد، افزود: برای ما مسلمانان بزرگترین محصول انسان ساز ایمان و دینمان است.

محمدی با اشاره به اینکه احترام به صحابه پیامبر احترام به دین و انسانیت است، خاطرنشان کرد: مسائل جعلی که اسرائیلی‌ها به گروه‌های تروریستی آموزش می‌دهند منشأ انگلیسی دارد.

این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به فتوای علمای صهیونیست مبنی بر قتل مردم فلسطین و یا حکم قتل افراد توسط بهاییت عربستان گفت: گروه‌هایی همچون القاعده و جبهه النصه در عراق و سوریه اقدامات مشابه اینچنینی بسیاری را انجام می‌دهند تا خون مسلمانان را به سادگی بریزند.

*باید وحدت اسلامی در منطقه شکل بگیرد 

وی با بیان اینکه باید وحدت اسلامی در منطقه شکل بگیرد، گفت: باید تمدن اسلامی برای عزت مسلمانان صورت گیرد.

*فتنه مذهبی بهترین وسیله برای تأمین منافع رژیم صهیونیستی 

محمدی فتنه مذهبی را بهترین وسیله برای تأمین منافع رژیم صهیونیستی دانست و بیان کرد: هتک حرمت مرقد صحابه پیامبر(ص) حرکتی شیطانی است.

این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه وضعیت میدانی در سوریه چگونه است و آیا می‌توان گفت کفه ترازو به سمت دولت در حال سنگین شدن است، گفت: بشار اسد طی روزهای گذشته از مناطق مختلف سوریه بازدید عمل آورده و این در حالی است که گروه‌های مخالف معتقد بودند که دولت بشار اسد ظرف دو ماه سرنگون خواهد شد.

وی افزود: در جبهه‌های شرق، جنوب و شمال دمشق چندین هزار نیروی تروریستی مستقر شده بودند که توسط نیروهای ارتش سوریه پاکسازی کامل شده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه در منطقه جنوب غربی دمشق پیشروی به سمت پاکسازی است، خاطرنشان ساخت: پاکسازی مهمترین مرکز اتاق جنگ نیروهای تروریست مصلح در داخل سوریه توسط ارتش صورت گرفته است.

این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به گفته نتانیاهو مبنی براینکه دعوای فلسطین و اسرائیل برسر زمین نیست بلکه برسر هویت دولت یهودی است، افزود: نتانیاهو می‌گوید دولت فلسطین و کشورهای سازشکار باید اعتراف کنند که این سرزمین سرزمین یهود است.

شیخ محمد نمر زغموت رئیس شورای علمای فلسطین در لبنان در ادامه برنامه در پاسخ به سوال اول مجری مبنی براینکه شما به عنوان یکی از علمای فلسطین دیدگاهتان راجع به بحث سازش میان جناح عرب با اسرائیل در این مقطع حساس چیست؟ گفت: طی دو سه روز گذشته از سوی اعراب موضوع مبادله عربی و یا ابتکار عربی مجددا مطرح شده و این درحالی است که طی پنج شش سال گذشته همواره ما شاهد شکست این رژیم جعلی بوده‌ایم.

*صهیونیسم جهانی براساس دروغ بزرگ پایه گذاری شده است 

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها سلاح دولبه هستند، افزود: صهیونیسم جهانی براساس دروغ بزرگ پایه گذاری شده است.

رئیس شورای علمای فلسطین با اشاره به دروغ پردازی‌های آمریکا انگلیس و فرانسه اظهار داشت: صهیونیسم جهانی جزو طاغوت است و دروغ پردازی‌های آنان هرگز پایان پذیر نخواهد بود.

شیخ زغموت بیان کرد: اگر آنها لااله الا الله هم بگویند مطمئن باشید دروغ است زیرا طاغوتیان حاضر هستند برای هر چیزی دروغ بگویند.

وی با اشاره به اینکه جباران دنیا قدرت واقعی ندارند، گفت: قدرت پوشالی آنها روز به روز به سوی افول و زوال پیش می‌رود.

رئیس شورای علمای فلسطین با بیان اینکه دیگر دوران بردگی مسلمانان به دست استعماران پایان یافته است، خاطرنشان ساخت: ما باید دست در دست هم و در یک محور جهاد و مقاومت از تهران تا بیروت و غزه حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر سازمان‌های بین المللی صادق و راستگو هستند پس چرا به صهیونیسم برای همه جنایت‌های بشری که در فلسطین مرتکب شده چیزی نمی‌گویند، افزود: اسرائیلی‌ها اگر می‌توانستند همه فلسطینیان را بکشند سالها پیش این کار را می‌کردند.
 
*خیانت کنندگان درسوریه در زیر سایه کاخ سفید و صهیونیسم هستند

شیخ زغموت با بیان اینکه صهیونیست‌ها امید کاخ سفید و غرب برای حفظ منافع آنها در منطقه هستند، گفت: تمام کسانی که در سوریه خیانت می‌کنند در زیر سایه کاخ سفید و صهیونیسم فعالیت می‌کنند.

رئیس شورای علمای فلسطین بیان کرد: آمریکا و غرب به دنبال فروپاشی نظام مردم سالار سوریه هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینه چگونه ممکن است گروهی خود را مسلمان تلقی کند و از سوی دیگر اقدام به نقش قبر صحابه پیامبر کنند، افزود: انسانیت و حتی نژاد عربی از افعالی همانند نبش قبر اصحاب پیامبر(ص) بیزار است.

شیخ زغموت با بیان اینکه اگر مسلمانان یک دست و متحد بودند هیچ کس جرأت اهانت به پیامبران، ائمه و مقدسات را نداشت اضافه کرد: امروزه مسلمانان متفرق و ضعیف شده‌اند.

وی با بیان اینکه حکومت‌های وابسته عربی همه دیکتاتورهستند و هیچ خیری برای مسلمانان ندارند، اظهار داشت: برخی فرصت‌طلبان با کمک غرب در جریان بیداری اسلامی موج سواری می‌کنند. 

*امام خمینی(ره) بیداری اسلامی را در منطقه آغاز کرد

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه شما به عنوان علمای اسلام چه انتظاری از نیروهای با عظمت منطقه که منجر به پیروزی مقاومت اسلامی در قدس شریف شده اند دارید، گفت: با اینکه بیداری اسلامی را امام خمینی(ره) درسال 1972 آغاز کرد به گونه‌ای که این اقدام امام خمینی(ره) اولین جرقه بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه بود.

وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی بن علی و حسنی مبارک را سرنگون کرد، خاطرنشان ساخت: برخی از فرصت طلبان از فرصت سو استفاده و موج سواری می‌کنند بگونه‌ای که ما می‌دانیم فرصت‌طلبان و تشنگان قدرت سلطه کاملا با کاخ سفید در ارتباط هستند.

شیخ زغموت با اشاره به اینکه انشاء الله خداوند حافظ امت اسلامی و عربی خواهد بود، اظهار داشت: با دعای مسلمانان فرصت طلبان از میان خواهند رفت و در نهایت پیروزی از آن حق و حقیقت است نه از آن دروغ و تزویر.

شیخ زغموت با بیان اینکه دروغ پردازان به نتیجه‌ای نمی‌رسند، گفت: انشاء الله قدس با جهاد مقاومت و اخلاص مومنین آزاد خواهد شد.

وی ادامه داد: نه مذاکرات نه سازش و نه آزادی هیچ چیزی نمی‌تواند قدس را آزاد کند بنابراین باید گفت همه اینها برای توطئه و انحراف افکار عمومی است.

*امروزه همه جهاد‌ها باید با محوریت فلسطین باشد

رئیس شورای علمای فلسطین با بیان اینکه امروزه جهاد باید متمرکز بر محوریت فلسطین باشد، افزود: امروزه جهاد فقط جهاد نظامی نیست.

وی با بیان اینکه برادر مسلمان نباید برادر مسلمان دیگر را بکشد، گفت: اول باید قدس و سرزمین‌های اشغالی را آزاد کرد.

شیخ زقغموت با بیان اینکه علمای درباری که در کشورهای عربی هستند چرا دورغ می‌گویند، افزود: ما امیدی به عرب‌ها و علمای درباری موجود در کاخ شیخ‌های عربی نداریم.

رئیس شورای علمای فلسطین با اشاره به اینکه ما امیدمان اول به خدا و بعد به مقاومت اسلامی است، ادامه داد: انشاء الله آرامش به سوریه باز خواهد گشت زیرا مجاهدان در راه حق پیروز خواهند شد.

*فلسطین ترازویی برای سنجش وحدت و ایمان مسلمانان 

وی در پایان با بیان اینکه فلسطین ترازویی برای سنجش وحدت و ایمان مسلمانان است گفت: اگر مبارزان فلسطینی نبودند الآن اسرائیلی‌ها با چکمه‌های خود در غزه و حتی سرزمین‌های عربی و اسرائیلی قدم می‌زدند.


انتهاي پيام/
برچسب ها: گفتگو ، ویژه ، خبری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.