سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

واکنش بسج دانشجویی کرمانشاه به هتک حرمت اصحاب پیامبر

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه با انتشار بیانیه ای هتک حرمت بهصحابی پیامبر (ص) را محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


در این بیانیه آمده است:

يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ (الصف – 8) مى‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا نور خود را كامل خواهد گردانيد، گرچه كافران را ناخوش افتد.

بار دیگر جهان اسلام شاهد بی حرمتی ها و هتک حرمت نسبت به شعائر اسلامی است. حادثه تلخ و دلخراش و دردآور که از رسانه‌ها منتشر گردید، نشانه عداوت عاملان با پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و یاران با وفای اوست. هتک حرمت و نبش قبر صحابی بزرگوار پیامبر(ص)، یعنی حجر بن عدی(ع) قلوب مسلمانان جهان را جریحه‌دار ساخت.

شقاوت و سنگدلی به جایی رسیده است که قبر انسانی که جام شهادت را در ۱۴ قرن قبل نوشیده است، هتک حرمت شود و جنازه او را از قبر بیرون آورند و خدا می‌داند بعداً چه شده است. تاریخ، حجر بن عدی را از یاران پیامبر(ص) می‌داند و می‌گوید که او همراه با یارانش در مرج عذرای دمشق، جام شهادت نوشیده و فدای ولای امیرمؤمنان(ع) شده است.

گروه تکفیری وابسته به برخی کشورها از جمله عربستان و قطر که نه تنها به مسلمانان رحم نمی‌کند، بلکه به قبور یاران پیامبر(ص) نیز احترام نمی‌گذارد، باید بداند این عمل زشت و دور از انسانیت که همه مسلمانان جهان و همه علمای اسلام آن را کاری حرام و قبیح می‌شمارند نشانه دوری این گروه از اسلام و وابستگی به جهان کفر است. بر تمامی مسلمانان جهان لازم است که این حرکت را محکوم نمایند و نیز بر همه علمای اسلام در تمام کشورها لازم است که به طرق گوناگون، جلوی این نوع بی‌حرمتی‌ها را بگیرند و عاملان این جنایت را مجازات کنند در غیر این صورت، این بی‌حرمتی‌ها گسترش پیدا کرده و دیگر قابل کنترل نخواهد بود.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی کرمانشاه و تمامی دانشجویان و دانشگاهیان، این حادثه ناگوار را به حضرت ولی عصر(عج) و نائب برحق ایشان حضرت امام خامنه ای(حفظه الله) و علمای اسلام در تمام بلاد و مسلمانان جهان و مردم مظلوم سوریه تسلیت گفته، از خداوند بزرگ خواهانیم شر این توطئه‌گران را به خودشان باز گرداند/س

برچسب ها: کرمانشاه ، بسیج ، حرمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.