سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي‌نژاد در جلسه راي اعتماد وزير كار:

اميدوارم دوستان خيلي مته به خشخاش نگذارند/ عباسي شناخته شده و کارها هم معلوم است

احمدي‌نژاد گفت: عباسي در اين دوره چند ماهه در وزارتخانه راه درست را دنبال کرده و امروز شاهد هستيم که نقصي در کار وزارت‌خانه ايجاد نشده و فعال است، اميدوارم دوستان هم خيلي مته به خشخاش نگذارند عباسي شناخته شده است کارها هم معلوم است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمود احمدی‌نژاد در جلسه علنی امروز (یک‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه) برای معرفی و دفاع از وزیر پیشنهادی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با حضور در مجلس گفت: خدا را سپاسگزارم که امروز بحث تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح است و امیدوارم با همت شما این مسئله سامان بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد: از وزارتخانه‌های بسیار مهم و کلیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که از ادغام سه وزارتخانه ایجاد شده و هر سه این‌ها جزو اصول و برنامه‌های ثابت جمهوری اسلامی بوده که همگی از نهادهای دست‌اندرکاران خدمت به مردم هستند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: صیانت از کار، کارگر، تنظیم روابط کارگر و کارفرما امری پایه برای پیشرفت و سرمایه گذاری و همین طور رشد و بالندگی اقتصاد کشور است، خوشبختانه طی سال‌های اخیر فعالیت‌های مناسبی در این زمینه انجام شده و فضای کارگری و کارفرمایی به سمت همدلی و همگرایی و همین طور همکاری برای پیشرفت تبدیل شده است.

رئیس‌جمهور گفت: تقریباً کشمکش‌های طولانی تعطیل و به صفر نزدیک شده و در شورای عالی کار نیز همدلی بسیار خوبی برقرار است برای افزایش میزان حقوق سالانه به اتفاق هم تصمیم می‌گیرند و موضوعات مربوط به حقوق کار و کارگری را بررسی می‌کنند؛ همین طور در حل اختلافات و سوء تفاهم‌های کاری در حل و فصل مسائل کارگری به روز هستند.

وی در بیان مسئولیت دوم این وزارتخانه اظهار داشت: مسئولیت دوم این وزارتخانه حمایت و شکل‌گیری بخش تعاون جمهوری اسلامی است بدین صورت که در قانون اساسی بخش تعاون به عنوان بخشی ویژه در توزیع منابع، ثروت و کارکردهای اقتصادی پیش‌بینی شده است.

رئيس دولت همچنين اظهار داشت: در گذشته یک وزارتخانه به تنهایی مسئولیت شکل‌دهی تعاونی‌ها و پشتیبانی از آن‌ها را برعهده داشت اما امروز این مسئولیت به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی سپرده شده است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: با ادغام سه وزارتخانه تعداد تعاونی‌ها و اعضای آن در طول سالهای اخیر نزدیک به دو برابر افزایش پیدا کرده است همین طور سهم تعاونی‌ها در اقتصاد جمهوری اسلامی نیز به همین ترتیب افزايش داشته است اما هنوز تا 25 درصد پیش‌بینی شده در سیاست‌های کلان ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری فاصله زیادی است.

وی هم چنین در بیان ماموریت سوم این وزارتخانه بیان کرد: ماموریت سوم وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، رفاه اجتماعی است بالاخره سیاست‌ها و برنامه‌ها از گذشته‌های دور تا به امروز تبعاتی دارد و تا رسیدن به نقطه عدالت و رفع فقر و محرومیت راه زیادی در پیش داریم با رفاه اجتماعی مسئول پرکردن خلاهای اجتماعی ناشی از برنامه‌های اقتصادی است که پی در پی در کشور ایجاد می‌شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: نهادهای حمایتی پشتیبانی از اقشار ضعیف، بخش مهمی از هدفمندی یارانه‌ها برعهده وزارت کار، رفاه و تعاون است. کار سنگین و مسئولیت‌های متنوع نیز در تمام نقاط کشور از دورترین تا مرکزی‌ترین نقطه باید به صورت خدمت‌رسانی انجام شود.

وی اظهار داشت: امروز آقای عباسی برای مدیریت این وزارتخانه مطرح هستند شما نمایندگان ایشان را می‌شناسید دو دوره نماینده بوده و در کنار و همراه شما در کمیسیون‌های مختلف مسئولیت‌ها و خدمات خوبی را ارائه کردند سابقه خوبی هم دارند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: عباسی در این دوره چند ماهه در وزارتخانه راه درست را دنبال کرده امروز شاهد هستیم که نقصی در کار وزارت‌خانه ایجاد نشده و فعال است و مشغول ارائه خدمات به مردم هستند، ایشان نیروی مؤمن، دلسوز، اهل همدلی و همکاری و.... هستند شما ایشان را می‌شناسید و امیدوارم با یک رای بالا امروز در جلسه دولت شرکت کنند و نزدیک به 4 ماهی که از عمر هیئت‌دولت و وزرا بتواند خدمات والایی را به ملت ارائه دهند.

محمود احمدی‌نژاد در پایان اظهار داشت: من با برنامه از پیش تعیین شده عازم سفر هستم از همکاران عزیز عذرخواهی می‌کنم و فکر می‌کنم همین مقدار کفایت کند. امیدوارم دوستان هم خیلی مته به خشخاش نگذارند عباسی شناخته شده است کارها هم معلوم است.

گفتنی است، محمود احمدی‌نژاد پس از صحبت‌های 10 دقیقه‌ای خود مجلس را به همراه 4 نفر از همراهانش ترک کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، وزیر ، کار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.