سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/ با پرداختن به مسئله آموزش

ظرف دو سال آینده تئاترکرمانشاه می تواند در صدر تئاتر کشور قرار گیرد

رییس انجمن تئاتر کرمانشاه معتقد است، با پرداختن به مسئله آموزش ظرف دو سال آینده تئاترکرمانشاه می تواند در صدر تئاتر کشور قرار گیرد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

خسرو امیری ، آموزش را مسئله اصلی تئاتر استان عنوان کرد و افزود: در صدد راه اندازی کارگاه نمایش هستیم تا بتوانیم تئاترهایی را که به پختگی لازم برای اجرای عمومی نرسیده اند در این کارگاه فعال کنیم و آموزشهای لازم در خصوص ارتقاء کیفی تئاتر را به آنها بدهیم.

امیری معتقد است زمانی تئاتر استان کیفی خواهد شد که با اجرای تئاتر در استانها و یا کشورهای دیگر تماشاگران متوجه شوند که تئاتر کرمانشاهی می بینند، یعنی تئاتری که نماینده فرهنگ مردمکرمانشاه است، نه تئاتری که صرفا از کرمانشاه می آید.

او گفت: باید بتوانیم فرهنگ و دین خود را در تئاتر بگنجانیم و افراد با دیدن تئاتر بفهمند که چه نوع مکتب هنری در آن به کار رفته است.

امیری در ادامه افتتاح تئاتر شهر را رویداد بزرگی در تئاتر استان عنوان کرد و افزود: با همت مسئولین در حال حاضر فضای مناسبیبه طور اختصاصی به تئاتر اختصاص پیدا کرده که در این فضا کلیه امکانات از جمله اتاق گریم، سالن کنفرانس، کتابخانه تخصصی و 9 پلاتو تخصصی لحاظ شده است.

وی ضمن تقدیر از مسئولین مربوطه، واگذاری بسیاری از اختیارات ارشاد را به انجمن تئاتر و همچنین جایگزین کردن انتخابات را به جای انتصاب در مسایل مربوط به تئاتر را از جمله بزرگترین اتفاقات رخ داده در تئاتر استان بیان کرد و افزود: روی دادن اتفاقات اینچنینی موجب می شود که به زودی شاهد اتفاقات خوبی در زمینه تئاتر استان باشیم.

او گفت: افتتاح تئاتر موجب شد تا گروه های تئاتر از سرگردانی و تمرین در مکانهای مختلف رهایی یافته و صاحب مکانی شوندتا هر زمان که می خواهند در آن به تمرین بپردازند.

به گفته امیری با بودجه ای که از طرف معاونت هنری وزارت ارشاد پرداخت می شود به زودی اتاق های گریم تئاتر شهر تجهیز خواهند شد.

رییس انجمن تئاتر کرمانشاه در ادامه به طرح استقرار گروه های تئاتر اشاره کرد و این طرح را با وجود کاستی ها، اتفاق بسیار بزرگ و خوشایندی در تئاتر استان عنوان کرد.

امیری با اشاره به بیمه شدن 27 نفر از هنرمندان تئاتر کرمانشاه، مسئله بیمه را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: باید در این زمینه کارهای بیشتری صورت گیرد تا تعداد بیشتری از هنرمندان تئاتر تحت پوشش بیمه قرار گیرند/س

برچسب ها: کرمانشاه ، دو ، تئاتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.