سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزش پارک ملي کوير فقط داشتن يوزپلنگ نيست!

ارزش هاي پارک ملي کوير فقط داشتن يوزپلنگ نيست، با تخريب هاي صورت گرفته در اين پارک بسياري از گونه هاي جانوري و گياهي را نيز از دست خواهيم داد.

هومن جوکار مدير پروژه ملي حفاظت از يوزپلنگ آسيايي، در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، گفت: تخريب زيستگاه هاي حيات وحش در گوشه و کنار کشور قابل مشاهده است، به طوريکه با يک سفر به جنوب ايران از بندر عسلويه و کوههاي نوار ساحلي تا استان هرمزگان، در کوههاي منطقه جنوب فارس و بوشهر که زيستگاه هاي بکر و بي نظير قوچ و ميش لارستان که کمياب نيز هستند، آثار تخريب به وضوح ديده مي شود.
وي افزود: براي اکتشاف نفت و گاز، جاي دست نخورده اي در کوهها باقي نمانده است. بلدوزرها براي يک نمونه برداري ساده تا سر کوهها رفته اند.
وي ادامه داد: متاسفانه مجريان پروژه ها متوجه اقتصادي نبودن اين پروژه ها شده و آنها را نيمه تمام رها کرده اند و ما فقط با يک منطقه تخريب شده مواجه ايم.
وي تصريح کرد: پارک ملي کوير نيز از اين قاعده مستثني نيست و پروژه هاي گازرساني در اين منطقه حفاظت شده، مي تواند آثار مخربي را فراهم آورد.
جوکار گفت: تمام ارزشهاي پارک ملي کوير فقط داشتن يوزپلنگ نيست، بلکه با تخريب هاي صورت گرفته در اين پارک ملي، بسياري از گونه هاي جانوري و گياهي را نيز از دست خواهيم داد.
مدير پروژه ملي حفاظت از يوزپلنگ آسيايي، خاطرنشان کرد: پارک ملي کوير يک ميراث طبيعي است که با بازنگري و حفاظت از آن، مي توانيم اين ميراث را به آيندگان نيز هديه دهيم./ز
برچسب ها: پارک ملی ، کویر ، یوزپلنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.