سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسي با 200 راي وزير کار شد/ تکميل کابينه دولت در روزهاي پاياني

نمايندگان اسدالله عباسي را به عتوان وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي انتخابات کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمان باشگاه خبرنگاران، هشتاد و هفتمين جلسه علني بهارستان در حالي آغاز شد که تکميل کابينه دولت دهم در دستور کار نمايندگان قرار دارد.


احمدي‌نژاد وارد صحن علني شد

رئيس‌جمهور کشورمان براي دفاع از وزير پيشنهادي تعاون، کار و رفاه اجتماعي وارد صحن علني شد.


چه کسانی به همراه احمدی‌نژاد برای دفاع از وزیر کار به مجلس آمدند؟


رئيس‌جمهور در حالي به منظور دفاع از وزير پيشنهادي تعاون، کار و رفاه اجتماعي به مجلس آمد که 3 عضو ارشد کابينه‌اش او را همراهي مي‌کردند.

به همين منظور محمود احمدي‌نژاد ساعت 8 و 26 دقيقه وارد صحن علني شده و بلافاصله در جايگاه ناطقين قرار گرفته و پس از ده دقيقه نطق و دفاع از وزير پيشنهادي خود صحن علني را ترک کرد.

اما به همراه احمدي‌نژاد، "محمدرضا رحيمي" معاون اول رئيس‌جمهور،‌ حجت‌الاسلام "سيد محمدرضا ميرتاج‌الديني" معاون نظارت بر قوانين رئيس‌جمهور، "لطف‌الله فروزنده" معاون پارلماني رئيس‌جمهور، صالحي و برخي ديگر از معاونين پارلماني وارد صحن علني شدند.

همچنین احمدي‌نژاد صحن علني را در حالی ترک کرد که معاون اول رئيس‌جمهور، معاون نظارت بر قوانين رئيس‌جمهور، معاون امور پارلماني رئيس‌جمهور و ساير معاونين وي در صحن علني حضور دارند.

دواتگري: وزیر پیشنهادی کار بهتر بود وزیر آموزش و پرورش شود/ عباسی هیچ‌گونه سابقه اجرایی ندارد

در ادامه جلسه علنی امروز، "مهدی دواتگری" نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 15 اردیبهشت ماه) در مخالفت با وزیر پیشنهادی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی نطق کرد.

وی گفت: آقای اسدالله عباسی همکار ما بوده و احترام وی واجب است و شخصیت فردی آقای عباسی خوب بوده، ولی ما با صلاحیت حوزه کاری واگذار شده به او کار داریم.

دواتگری افزود: آقای عباسی در سال 1361 موفق به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته بوده و پس از آن در مراکز تربیت معلم مشغول به تدریس بوده است.

نماینده مراغه تصریح کرد: وزیر پبشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا به حال هیچ‌گونه سابقه اجرایی نداشته است.

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس در ادامه تصریح کرد: آقای عباسی حتی تجربه حضور در یک کارخانه را نداشته و با این حساب ما می‌خواهیم وزارتخانه پرمسئولیت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به وی بسپاریم.

دواتگری ادامه داد: شایسته بود رئیس‌جمهور به جای معرفی عباسی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی او را به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی می‌کرد، چرا که جایگاه، توانمندی و پتانسیل کاری عباسی در وزارت آموزش و پرورش مؤثر است.

دواتگری اظهار داشت: آقای عباسی در معرفی برنامه‌های کاری‌اش، خود را به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه معرفی کرد، ولی در بررسی ما مشخص شد که او عضو هیئت علمی دانشگاه نیست، بلکه اکثر ما در دانشگاه تدریس می‌کنیم. بنده خودم هم در دانشگاه تدریس می‌کنم ولی عضو هیئت علمی نیستیم.

نماینده مراغه اظهار داشت: آقای عباسی اکثر تجربه خود را در بحث تقنینی و مجلس بوده و هیچ‌گونه سابقه اجرایی نداشته است.

نماینده مراغه گفت: قانون بازسازی و نوسازی در برنامه پنجم تمدید شده، ولی بعد از دو سال از سپری شدن قانون پنج ساله دستور العمل اجرای این قانون ابلاغ نشده است؛ آقای عباسی! چرا در سه ماه سرپرستی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این راستا گام برنداشتید.

دواتگری در بخش دیگری از سخنان خود به وضعيت علمي اسدالله عباسي اشاره کرد و گفت: آقاي عباسي در معرفي‌نامه خود در بخش تحصيلات و سوابق اجرايي خود را به عنوان عضو هيئت‌علمي دانشگاه معرفي کرده است در حالي که بررسي کرديم که ايشان عضو هيئت علمي هيچ دانشگاهي نيست!

پس از آن "مهرداد بائوج لاهوتي" نماينده لنگرود به عنوان موافق وزير پيشنهادي تعاون، کار و رفاه اجتماعي نطق مي‌کرد در بخشي از سخنان خود گفت: آقاي اسدالله عباسي عضو هيئت علمي دانشگاه پيام نور و دانشگاه آزاد است، چه طور مي‌شود که بگوييم او عضو هيئت علمي نيست.

اما ماجرا به همين جا ختم نشد و دواتگري در تذکر آيين‌نامه‌اي گفت: اگر واقعا اين موضوع صحت دارد که آقاي اسدالله عباسي عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد و دانشگاه پيام نور است طبق قانون يک فرد نمي‌تواند همزمان عضو دو هيئت علمي باشد و اگر صحت دارد آقاي عباسي در همين جلسه مدرک خود را ارائه دهد تا اين شائبه پيش نيايد.


حيدرپور: عباسی با حلقه انحرافی دولت همکاری صمیمانه‌ای داشت/ او با ریاست سازمان تأمین اجتماعی چه می‌خواهد بکند


عضو کمیسیون امنیت ملی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با وجودی که عباسی در مجلس هفتم و هشتم همکار ما بود، ولی همکاری و همراهی‌اش با حلقه انحرافی دولت جدی و صمیمی بود.


 پورابراهيمي: بر عهده گرفتن مسئولیت توسط افراد غیرمتخصص بزرگ‌ترین مشکل وزارت کار است


 نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن مخالفت با صلاحیت عباسی گفت: متأسفانه هیچ کس پاسخگوی عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی نبوده و افراد غیرمتخصصی مسئولیت اجرای فعالیت‌ها را بعهده می‌گیرند.

احمدي‌نژاد: اميدوارم دوستان خيلي مته به خشخاش نگذارند/ عباسي شناخته شده و کارها هم معلوم است

احمدي‌نژاد گفت: عباسي در اين دوره چند ماهه در وزارتخانه راه درست را دنبال کرده و امروز شاهد هستيم که نقصي در کار وزارت‌خانه ايجاد نشده و فعال است، اميدوارم دوستان هم خيلي مته به خشخاش نگذارند عباسي شناخته شده است کارها هم معلوم است.

احمدی لاشکی: عباسی دکتری برنامه ریزی دارد/ وي به دنبال تحقق عدالت اجتماعی و رفع بیکاری است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس در موافقت با عباسی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت کار گفت: در برنامه های عباسی نگاه خوبی به تحقق عدالت اجتماعی و رفع معضل بیکاری شده است.

 لاهوتي: عباسي در قانون هدفمندي يارانه‌ها نقش بسيار موثري داشت / وي از جنس و همکار نمايندگان مجلس است نماينده مردم لنگرود

در موافقت با وزير پيشنهادي کار گفت: عباسی در طی سه ماه سرپرستی خود تعامل خوبی با نمایندگان داشته ، ايشان از جنس نمايندگان مجلس بوده و ۸ سال بدون افراط و تفریط در مجلس کار کرد که این امر قابل تقدیر است.

عباسي: التزام به قانون سرلوحه کار من است/ ساماندهی بیمه زنان سرپرست خانوار با همکاری شما استمرار پیدا خواهد کرد

 وزیر پیشنهادی وزارت کار رفاه و تعاون اجتماعی برنامه‌های خود را در صحن علنی مجلس تشريح كرد.

 عباسي با 200 راي وزير کار شد/ تکميل کابينه دولت در روزهاي پاياني


نمايندگان اسدالله عباسي را به عتوان وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي انتخابات کردند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
بنده خدا
۱۶:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
اخی خیالم راحت شد کار پیدا میکنم این چند شبه برام کار اشتغل ایجاد میکنه اقای ...