سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيروزي ائتلاف مالکی در انتخابات شوراهای محلی عراق

نتايج نهايي انتخابات عراق از پيروزي ائتلاف دولت قانون مالکي حکايت دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد براساس نتایج انتخابات شوراهای محلی عراق ، ائتلاف دولت قانون در هفت استان از مجموع دوازده استان جایگاه نخست را کسب کرده است.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق روز شنبه نتایج نهایی انتخابات شوراهای استانی این کشور را اعلام کرد.

نتایج نهایی تاییدکننده نتایج اولیه انتخابات است که براساس آن فهرست نوری المالکی نخست وزیر عراق موسوم به ائتلاف دولت قانون در هشت استان عراق از جمله بغداد پیشتاز شد و در مجموع 97 کرسی از 378 کرسی شوراهای 12 استان از 18 استان عراق را به خود اختصاص داد.

بهترین نتایج ائتلاف مالکی در بغداد و بصره بود و فهرست وی 20 کرسی از 58 کرسی بغداد و 16 کرسی از 35 کرسی بصره را تصاحب کرد.

در نتایج نهایی یک تغییر در استان دیاله بوجود آمد به طوریکه اتحاد ملی دیاله که یک گروه شیعه است و در نتایج اولیه دوم بود در نتایج نهایی اول شد و جای گروه سنی عراقیات دیاله به ریاست امیر خیزران یکی از رهبران قبیله ای را گرفت.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در 25 آوریل اعلام کرد: نتایج اولیه 87 درصد آرا در 12 استان از 18 استان عراق را پوشش می‌دهد.
این نتایج همچنین نشان داد: بلوک سنی متحدون به رهبری اسامه النجیفی با هفت کرسی در بغداد دوم شده است.

بلوک متحدون همچنین با پنج کرسی در استان سنی نشین صلاح الدین دوم شد و پس از ائتلاف مردم عراق به رهبری احمد عبدالله فرماندار این استان با هفت کرسی قرار گرفت.

برنده دیگر این انتخابات استانی گروه شیعه موسوم به ائتلاف موطن به ریاست عمار الحکیم است که 59 کرسی را در 10 استان از 12 استان به خود اختصاص داد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.