سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغازطرح ريلي گرگان ، گنبد ، بجنورد ، مشهد

طرح ريلي گرگان ، گنبد ، بجنورد ، مشهد با همکاري آستان قدس رضوي انجام خواهد شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،وزير راه و شهرسازي در بازديد از روند احداث راه آهن گرگان ، اينچه برون در منطقه مرزي گلستان با کشور ترکمنستان گفت : اين طرح استان هاي گلستان و خراسان شمالي را از بن بست ريلي نجات خواهد داد و به خراسان رضوي متصل خواهد کرد.
 نيکزاد افزود: قرارداد انجام اين کار با آستان قدس رضوي بسته و انجام20 کيلومتر از کار از سمت گنبد تا بجنورد آغاز شده است .
وي همچنين روند احداث طرح ريلي گرگان ، اينچه برون که بخشي از شبکه ريلي ايران ، ترکمنستان و قزاقستان را بسيار خوب ارزيابي کرد و گفت: اين طرح به زودي با حضور روساي جمهور سه کشور در استان گلستان بهره برداري مي شود.
اين طرح با همکاري قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا انجام شده و مهمترين ويژگي اين طرح بزرگ ملي ، رکورد زماني آن است : 70 کيلومتر ريل گذاري ، زيرسازي کل راه ، احداث 185 پل و 6 پل بزرگ روگذر براي خودرو و زيرگذر براي قطار ، فقط در 10 ماه انجام شده است.
ساخت اين راه ، اوايل پارسال از بندرترکمن شروع شد و با 70 کيلومتر ريل گذاري مستقيم به ايستگاه راه آهن در دست احداث اينچه برون رسيد.
هدف از اجراي اين طرح اتصال کشورهاي آسياي ميانه به خليج فارس از طريق خاک جمهوري اسلامي ايران و حمل و نقل بار و مسافر است.
کل مسير اين راه آهن در سه کشور 960 کيلومتر است که از منطقه اوزن در کشور قزاقستان آغاز مي شود و پس از عبور از کشور ترکمنستان و رسيدن به محدوده اترک در خاک ايران از اينچه برون به ايستگاه گرگان متصل خواهد شد.

برچسب ها: ریل ، طرح ، گرگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.