سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبير کل جمعيت وفاق بحرين:

در گفتگويي که حق مردم ناديده گرفته شود وارد نمي شويم

دبيرکل جمعيت اسلامي الوفاق بحرين، با بيان اينکه مخالفان در هر گفتگويي که حق مردم در آن ناديده انگاشته شود وارد نمي شوند، تاکيد کرد: منبع قدرت مردم هستند و قبول نمي کنيم آل خليفه منبع قدرت باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني «الؤلؤه» ؛ شيخ علي سلمان در تجمع هزاران نفر از معترضان بحريني گفت: تا زماني که ساکنان اين کشور، چه شيعه و چه سني، کرامت و حقوق خود را نگيرند آرام نخواهيم گرفت.

وي گفت: انقلاب بحرين انقلاب شخص يا جمعيت يا گروه سياسي مشخصي نيست بلکه انقلاب همه مردم است. جمعيت الوفاق بخشي از مردم است و در خدمت اين مردم و انقلاب قرار دارد. الوفاق در اين انقلاب مشارکت مي کند. گروه هاي سياسي و فعالان جوان نيز بخشي از مردم به شمار مي روند که در خدمت اين انقلاب هستند و براي موفقيت و رسيدن آن به اهداف بزرگش تلاش مي کنند.

شيخ علي سلمان گفت: همه گروه ها با يکديگر تفاهم دارند. بين گروه هاي مختلف تفاوت و اختلاف زيادي وجود ندارد زيرا همه خواهان آزادي، دمکراسي و کرامت هستند. از اين رو، جوانان، مسئولان و فعالان دست به دست يکديگر دهند و با يکديگر صادقانه براي رسيدن به پايان راه همکاري کنند و سرگرم مسائل حاشيه اي نشوند. 

طرف هاي مرموزي در پشت مسائل حاشيه اي قرار دارند. آنها با استفاده از شبکه هاي ارتباطات اجتماعي تلاش مي کنند افکار عمومي را سرگرم مسائل حاشيه اي کنند.سلمان گفت: بزرگاني که وارد عرصه انقلاب شده اند در جهت منافع شخصي خود تلاش نمي کنند و چيزي عايد آنها نمي شود. 

اين تلاش ها براي خدمت به مردم ادامه خواهد داشت. ما به عنوان گروه ها و احزاب مخالف خواهان گفتگوي جدي و صادقانه هستيم که منجر به توافق سياسي بر اساس احترام به مردم باشد.دبيرکل جمعيت اسلامي وفاق ملي بحرين تاکيد کرد: دختر يکي از شهداي بحرين سخنراني خود را با «سلام به منبع قدرت» که همان مردم است آغاز کرد. زماني که مردم منبع قدرت باشند، قبول نمي کنيم که خانواده آل خليفه منبع قدرت باشد. مردم، چه شيعه و چه سني، منبع قدرت به شمار مي روند.وي افزود: حق مردم است که قوه مجريه خود را خود انتخاب کنند و از قوه قضايي عادلانه برخوردار باشند و در دستگاه هاي امنيتي و ترسيم سياست هاي آنها مشارکت کنند. مردم حق دارند در تامين امنيت کشورشان سهيم باشند. ما خواهان گفتگويي هستيم که به اراده اين مردم پاسخگو باشد. 

اگر گفتگو پاسخگوي اراده ظالمانه اي باشد وارد آن نمي شويم. زماني که مردم اعلام مي کنند خواهان مساوات هستند، آيا جايز است که گفتگوها به منظور ايجاد تبعيض انجام شود. آيا آل خليفه از آسمان فرود آمده اند و بايد در آسمان بمانند؟ آيا آل خليفه بخشي از مردم نيستند؟ آيا بايد گروهي مشخص بر وزارتخانه هاي کليدي حاکم باشند و مردم نيز در حاشيه باشند؟ ما با چنين گفتگويي مخالفت مي کنيم.شيخ علي سلمان تصريح کرد: گفتگويي که در آن به مردم توجه نشود و حقوق آنها  ناديده انگاشته شود براي ما پذيرفتني نيست. ما براي گرفتن اين حقوق به پاي ميز گفتگوها رفتيم تا درباره چگونگي دستيابي به اين حقوق توافق کنيم نه آنکه کوتاه بياييم. 

به حکومت و به کشورهاي بزرگ مي گوييم که کسي از آنها از مخالفان نخواهد که با عنوان هايي مانند گفتگو يا هر عنوان ديگري از حقوق ملت خود کوتاه بيايند. ما بخشي از اين انقلاب هستيم و بخشي از آن خواهيم بود. اين گفتگوها به نتيجه برسد يا نرسد ما بخشي از اين انقلاب هستيم و با اين انقلاب خواهيم بود و در عرصه تا زمان تحقق خواسته هايمان باقي خواهيم ماند.

برچسب ها: بحرین ، حق ، مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.