وی
تغییر سبک زندگی افراد جامعه را در به کار گیری فناوری نوین موثر دانست و
یادآور شد: بازی های رایانه ای جزو زندگی کودکان و نوجوانان شده به طوری که
80 درصد این گروه سنی بیشترین زمان را به گیم اختصاص می دهند.
نماینده
مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای غربی با تولید و
عرضه بازی های رایانه ای نامناسب به کشورهای دیگر بویژه جوامع مستقل، هجوم
فرهنگی را در دستور کار دارند، گفت: آنها توانسته اند با این روش آثار
اقتصادی مثبتی را کسب و سالانه میلیاردها دلار سرمایه به دست آورند.
محمدی
به راهکار جذب بازار داخلی گیم اشاره کرد و یادآور شدکه باید در کشور
ظرفیت تولید بازی های رایانه ای اسلامی_ ایرانی ارتقا یابد.
عضو
کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: تولیدات داخلی به دلیل بی توجهی به
استاندارد مطلوب از کیفیت پایینی برخورداربوده و همین مساله سبب شده تا
محصولات گیم داخلی در بازارهای خارجی توان رقابت با تولیدات دیگر کشورهای
را نداشته باشد.
محمدی
بر ارتقای مباحث فنی و محتوایی تولید بازی های رایانه ای داخلی تاکید کرد
و گفت: تولیدات این حوزه از هنر باید از نظر کمی و کیفی مورد توجه مسوولان
قرار گیرد.
نماینده
مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، ایران را از جمله کشورهای مطرح در
تولید علم در خاورمیانه خواند و افزود: هنوز تولید علم ما به ثروت نزدیک
نشده و یکی از مهمترین ابزار در زمینه ارتقای علم به کار گیری صنعت گیم
است.
وی
ادامه داد: با بهره گیری از ظرفیت بازی های رایانه ای می توان علوم
دانشمندان داخلی را به ثروت نزدیک کرد.چرا که این هنر صنعت دارای جذابیت
برای مخاطبان ، انتقال پیام و دانش است.
محمدی
بر ضرورت سرمایه گذاری در حوزه بازی های رایانه ای تاکید کرد و یادآور
شد: در جهت ترویج فرهنگ اسلامی _ایرانی و با نگاه بومی می توان در تولید
گیم داخلی سرمایه گذاری کرد.
وی
از کاهش90 درصدی بودجه درحوزه بازی های رایانه ای گلایه کرد وگفت: این
کاهش بودجه در حالی است که توجه و سرمایه گذاری در حوزه گیم بیش از پیش در
جامعه احساس می شود.
عضو
کمیسیون اصل 90 مجلس به نقش دولت و مجلس در زمینه بازی های داخلی اشاره
کرد و توضیح داد: دولت باید به عنوان یک طرح جدید در لایحه بودجه پیشنهاد
ارتقای بودجه صنعت گیم را مطرح کند و مجلس نیز باید جدی در این زمینه ایفا ی
نقش کند./ع2