سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سعیدی‌کیا در دانشگاه صنعتی شریف:

اشتباهات طرف‌های برنده و بازنده باعث بروز فتنه 88 شد/ ارشاد وظیفه آموزگاران آموزش‌دیده فرهنگی است، نه پلیس

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: در طول انتخابات 88 گروه برنده و بازنده اشتباهاتی کردند که باعث بروز فتنه از سوی دشمنان در داخل کشور شد، اما مردم با حضورشان در انتخابات به عنوان برنده اصلی در این عرصه مطرح بودند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "محمد سعیدی‌کیا" در ادامه سلسله جلسات "به سوی حماسه سیاسی" که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با بیان اینکه دانشجویان، موتور محرک حماسه سیاسی در کشور هستند، اظهار داشت: با تجارب سال‌های گذشته و نحوه عملکردم می‌توانم یک خدمتگزار خوب برای نظام و مردم با پیروی از مقام معظم رهبری باشم و نمی‌توان در این میان نقش دانشجویان را در خلق حماسه سیاسی در کشور نادیده گرفت.
 
وی افزود: از جمله اقدامات جهانی‌ام می‌توانم به اداره یازده کمیسیون مشترک با کشورهای خارجی اشاره کنم که با حفظ حکمت، مصلحت، عزت و ایجاد روابط تعاملی با سایر کشورها بتوانیم به اهداف اصلی انقلاب برسیم.
 
سعیدی‌کیا با اشاره به خط مشی دولتش در صورت پیروزی در انتخابات تصریح کرد: پیروی از ولایت فقیه، خدمتگزاری مردم، وجود همکاری و تعامل میان قوا، حرکت در مسیر اصلی انقلاب و همچنین خدمت صادقانه و بی‌منت از جمله اصول اساسی برای تشکیل دولت آتی خواهد بود.
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اعتماد به مردم، کاهش وابستگی به نفت، حفظ حکمت، عزت و مصلحت کشور، استفاده از نظر کارشناسی و علمی در سرلوحه برنامه‌ها و همچنین باز کردن میدان برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف و برقراری امنیت از جمله وظایف قطعی‌ام در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.
 
وی درباره دليل کنار برکناری‌اش از پست وزارت توسط رئیس جمهور در دولت نهم تصریح کرد: وجود اختلاف نظر میان من و رئیس‌جمهور باعث شد که نتوانیم از لحاظ مدیریتی با یکدیگر تعامل داشته باشیم.
 
سعیدی‌کیا با اشاره به نقاط مثبت دولت‌های نهم و دهم خاطرنشان کرد: گفتمان انقلابی، سفرهای استانی، ارتباط با مردم، اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، مسکن روستایی مهر، حصول پیشرفت‌های علمی، ساماندهی سوخت، توجه به کارهای عمرانی، ساده‌زیستی، پُرکاری و روحیه تهاجمی نسبت به دنیای استکبار از جمله نقاط مثبت دولت کنونی بود.
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به نقاط ضعف دولت‌های نهم و دهم تصریح کرد: عدم وجود برنامه اقتصادی مشخص، افت شدید پول ملی، تغییر مدیریت‌ها به صورت پیاپی، بی‌توجهی به اجرای برنامه‌ها و متأسفانه قول و قرارهایی که خارج از برنامه‌های عمرانی ارائه داد و تمام آن‌ها نیمه‌تمام ماند از جمله نقاط ضعف این دولت به حساب می‌آید.
 
وی با اشاره به گفتمان سازش و مقاومت در سیاست خارجی برای دولت آتی گفت: استوار بودن به معنای مقاومت در سیاست خارجی باید مورد توجه دولت آتی در عرصه بین‌الملل قرار گیرد و ما باید به عنوان مثال در مذاکرات هسته‌ای با به رسمیت شناختن حق‌مان کماکان در این امر مصمم باشیم و از دیپلمات‌های برجسته برای پیروزی در این مذاکرات استفاده کنیم.
 
سعیدی‌کیا خاطرنشان کرد: قدرت یک مقوله فریبنده است که در امان ماندن افراد از جاذبه‌های قدرت به خلق و خوی آن‌ها برمی‌گردد و همچنین باید به وجود دستگاه‌های نظارتی همچون مجلس و سازمان‌های غیردولتی (NGO) در کشور اشاره کرد که به عنوان ناظران اصلی بر عملکرد دولت به ایفای نقش می‌پردازند.
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه برای کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت چه برنامه‌هایی در اولویت کاری خود دارد، گفت: دولت باید در کشتی اقتصاد کشور یک سکان‌دار باشد نه پاروزن و باید بستر امنی برای سوق دادن درآمدهای نفتی به سمت سرمایه‌گذاری ایجاد کند.

وی افزود: اگر بتوانیم سالانه مقداری از درآمد نفت را وارد صندوق توسعه ملی پول کنیم می‌توانیم این درآمد اضافی را به بخش خصوصی و کارآفرینان انتقال دهیم تا بخش تولید از این طریق سامان پیدا کند و خزانه دولت هم از طریق مالیات بخش تولیدی ایجاد شده تأمین می‌شود.
 
سعیدی‌کیا در ارتباط با وقایع سال 88 تصریح کرد: در سال 88 یک حماسه آفریده شد و 40 میلیون که به سرنوشت کشور حساس بودند به پای صندوق‌ها آمدند و 14 میلیون از این آرا به کسی تعلق گرفت که بازنده شد، اما این آرا هم بسیار محترم است.
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مگر می‌شود طرز فکر همه مردم را یکی دانست؛ در طول انتخابات برنده و بازنده اشتباهاتی کردند که باعث بروز فتنه‌ای از پیش تعیین شده از سوی دشمنان شد که اکنون هم آن‌ها به فکر بروز فتنه‌ای دیگر در کشور هستند.
 
وی افزود: زمانی که احساس خطر می‌شود مردم تحت هدایت رهبری باز هم به میدان می‌آیند و در سال 88 شاهد بودیم که مردم آن فتنه را به خوبی حل کردند.
 
سعیدی‌کیا ادامه داد: برنده انتخابات در سال 88 مردم بودند و تنها عده اندکی آشوبگر به میدان وارد شدند.
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با حصر خانگی موسوی و کروبی گفت: این‌گونه اقدامات مربوط به قوه قضاییه است و آن‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند.

سعیدی‌کیا در ارتباط با نحوه حضورش در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گفت: من به صورت مستقل آمده‌ام و تا آخر هم همین‌گونه ادامه خواهم داد و معتقدم ائتلاف زمانی باید شکل بگیرد که شورای نگهبان نظر خود را در ارتباط با کاندیداها اعلام کند و زمان برای این‌گونه ائتلاف‌ها کمی زود است.
 
وی در ارتباط با طرح مسکن مهر تصریح کرد: طرح مسکن مهر اقدامی کارشناسی بود که برای دهک‌های 3، 4 و 5 کشور اختصاص داده شده بود و در این مسکن چند اصل مورد نظر از جمله کیفی‌سازی و عدم دخالت دولت در ساخت‌وساز و همچنین تلاش دولت برای زیربناهای این مناطق مورد توجه قرار گرفت.
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر مقررات طرح مسکن مهر تا آخر به خوبی ادامه یابد قطعاً طرحی قابل قبول و مثمر ثمر برای قشر مربوط به دهک 3، 4 و 5 خواهد بود و نواقص آن هم باید در این میان اصلاح شود.
 
سعیدی‌کیا در ارتباط با انتخاب اصلح از سوی مردم اظهار داشت: این مردم هستند که نهایتاً فرد اصلح را انتخاب می‌کنند؛ به اعتقاد من صداقت مسئولان در برخورد با مردم و اعتماد مردم به مسئولان دو رکن اساسی است که باید بازسازی شود و معتقدم چنین شخصی با داشتن این ویژگی‌ها می‌تواند در انتخابات شرکت کند.
 
وی در ارتباط با مقوله فرهنگ و حجاب در کشور گفت: اساس انقلاب ما فرهنگی بود و این عنصر به عنوان میزبان اقتصاد و سیاست مطرح بود و اکنون شرایط کاملاً برعکس شده، لذا باید اقداماتی در اصلاح این وضعیت انجام داد.
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: برای میزبان بودن فرهنگ در مقابل سیاست و اقتصاد باید نخبه‌های علمی و معرفتی را پیدا کنیم و آموزگاران را با روش اسلامی تربیت کنیم که با لطافت و مهربانی با مردم برخورد کنند.
 
سعیدی‌کیا اظهار داشت: حجاب باید باعث عفاف شود، اما با زور نمی‌توان چنین مسئله‌ای را در کشور برقرار کرد و در ارتباط با گشت ارشاد که فصل آن هم نزدیک است باید بگویم که ارشاد باید از سوی آموزگاران آموزش‌دیده فرهنگی صورت بگیرد نه از سوی پلیس.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.