وی در ادامه با اشاره به شاخصهای تحول و بازنگری های برنامه های درس آموزش عالی اظهار داشت: تمامی گروههای آموزشی تحت رهبری دانشگاهای بزرگ کشور، شاخصهایی از جمله شکستن قالبها و طراحی قالبهای جدید براساس اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران، بومیسازی برنامه های درسی، نیاز محوری، غنی سازی و آینده نگری در بازنگری برنامه های درسی مورد توجه است.
دکتر شعبانی در ادامه با بیان اینکه اولین بازنگری اساسی در سال 59 توسط ستاد انقلاب فرهنگی انجام شده است، ادامه داد: که در این زمان کسانی که گرداننده این مجموعه بودند خیلی هنوز سوار بر برنامه ها و نظام آموزش عالی کشور خودمان نبودند و امروز در مرحله ای هستیم که بعد از سی سال به بلوغ در حوزه آموزش رسیدیم یعنی میتوانیم برنامه ریزی کنیم، چه چیزی نیاز داریم و اهدافمان چیست؟
سرپرست گروه علوم پایه شورای برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان اظهار داشت: برنامه های درسی در آموزش عالی را طی چند سال اخیر براساس نیازها و الویت های کشور مورد بازنگری قرار میگیرید./ع2