سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی کتاب شخصيت زن در قرآن کريم و عهدين در برنامه مصباح

برنامه مصباح یکشنبه 15 اردیبهشت ماه در بخش معرفی کتاب به بررسی و تشریح کتاب" شخصيت زن در قرآن کريم و عهدين" اثر حبيب مظاهري که توسط انتشارات بوستان کتاب قم چاپ شده می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ برنامه رادیویی «مصباح» به تهیه کنندگی اکرم السادات حسینی زاده یکشنبه 15 اردیبهشت، به پرسش های شنوندگان این برنامه رادیویی درباره  آیات مربوط به تحریم موسیقی  و نوع موسیقی حرام  و همچنین وضعیت بنی اسرائیل با توجه به آیه 122 سوره بقره پاسخ خواهد داد.  
براساس این گزارش، مجید معارف و حجت الاسلام مجید قربانعلی کارشناسان این برنامه رادیویی هستند که با حضور در استودیو پخش برنامه به پرسش های مخاطبان این برنامه رادیویی پاسخ می دهند.  
در بخش معرفی کتاب این برنامه رادیویی، کتاب « شخصيت زن در قرآن کريم و عهدين» اثر حبيب مظاهري که توسط انتشارات  بوستان کتاب قم  چاپ شده معرفی خواهد شد.  
این کتاب ، پژوهشي است درباره شخصيت زن در قرآن كريم و عهدين كه نشان‌دهنده چهره واقعي زن است و حكايت‌گر آن كه قرآن كريم در اين راستا به بهترين شيوه بياني آن را ترسيم مي‌كند.  
بررسي و تحقيق درباره شخصيت زن از ديدگاه كتاب مقدس و قرآن كريم از آن لحاظ اهميت و ضرورت دارد كه امروزه در جوامع پيشرفته نيز چنين ترديد و پرسشي هست كه آيا حقوق طبيعي زن و مرد همانند و مشابه است يا خير، آيا خلقت و طبيعت كه يك سلسله حقوق و ارزش‌ها را به دنبال خود دارد، آن حقوق را دو جنسي آفريده يا خير، يا براي همگان مساوي است و جنسيت در آن نقشي ايفا نمي‌كند و همچنين آيا مذكر و مونث بودن در تكاليف اجتماعي و عبادي راه يافته است. علاوه بر اين، در برخي تبليغات ضد اسلامي در غرب، دين اسلام را بد جلوه داده‌اند و آن را ضد حقوق زن قلمداد مي‌كنند.  
در اين پژوهش مشخص مي‌شود كه اسلام جايگاه حقيقي زن را بيان داشته و جايگاه بهتري براي زن نسبت به اديان گذشته در نظر گرفته است. همچنين در اين نوشتار معلوم مي‌شود كه جوامع يهودي و مسيحي غرب مطابق آيات كتاب مقدس نيز عمل نمي‌كنند.  
کتاب « شخصيت زن در قرآن کريم و عهدين» در سه بخش ارائه شده است. بخش نخست، مشتمل بر سه فصل است كه فصل ابتدايي آن بر مباحث خلقت زن تمركز كرده است و در فصل دوم، به مسائل و زواياي گناه اوليه نگريسته شده و در پايان، فصل سوم به مسائلي ذاتي‌ كه در سرشت زنان نهفته‌اند، پرداخته شده است.  
بخش دوم اين نوشتار در بردارنده چهار فصل است. فصل نخست درباره شخصيت اجتماعي زن و بحث‌هاي متفرع بر آن مثل قيمومت مرد بر زن مي‌شود. فصل دوم به مشاركت اجتماعي زنان اختصاص دارد و در فصل سوم به نقش زن در تشكيل خانواده، شخصيت زن در مقام همسري، مادري و دختري، حقوق زن بر شوهر و در فصل پاياني به حيا، عفاف و حجاب و بحث‌هاي متفرع بر اين موضوعات پرداخته شده است. در بخش سوم نيز امور معنوي زنان و اشتراكات تشريعي زن و مرد و فرجام نيك و بد زن بر اين موضوعات گنجانده شده‌اند.  
یادآور می شود، برنامه رادیویی «مصباح» کاری از گروه قرآن و معارف عمومی شبکه رادیویی قرآن است که ساعت 20:20 روز یکشنبه 15 اردیبهشت ماه، بر روی موج FM ردیف 100 از رادیو قرآن پخش می شود./ص
 
 
برچسب ها: کتاب ، قرآن کریم ، شخصیت زن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.