سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

رتبه ممتاز اردبیل در برخورداری از معادن مصالح ساختمانی/ ذخایر قابل توجه پوکه معدنی

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: اردبیل به لحاظ دارابودن مواد معدنی طبقه یک از رتبه ممتاز کشوری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / ابراهیم آقازاده افزود: این مواد به صورت عمده مواد معدنی طبقه یک شامل مصالح ساختمانی است که از نظر کیفی و کمی رتبه قابل توجهی دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این مواد پوزولانی و پوکه معدنی استان نیز در سطح کشور سرآمد است، اضافه کرد: ذخایر قابل توجهی از سنگ لاشه و مالون، مارن، شیل، آهک، دولومیت، سنگهای تزئینی تراورتن و مرمریت، گچ، شن، ماسه کوهی و رس در استان شناسایی شده است.

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد: با توجه به اقلیم استان از مجموعه 20 زون اولویت دار کشوری شامل زونهای کانی ساز، سه زون از استان عبور کرده است.

به گفته آقازاده زون طارم- زنجان، زون طالش و زون ارسباران سه زون عبوری از استان است.

وی با اشاره به فعالیت 164 معدن در استان از صدور 19 پروانه بهره برداری در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: با وجود اشتغال هزار و 48 نفر در بخش معدن، معادن کشف نشده و یا بهره برداری نشده بسیاری وجود دارد.

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: کشف و بهره برداری از معادن مصالح ساختمانی می تواند علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال در کاهش هزینه های ساختمان سازی نیز تاثیر گذار باشد.

وی تاکید کرد: به دلیل عدم بهره برداری از معادن مصالح ساختمانی، این گروه از مواد با هزینه های گزاف وارد استان می شود.

آقازاده به ضرورت فعالسازی کارخانه های فرآوری مواد معدنی تاکید کرد و افزود: بخش خصوصی می تواند با وجود قابلیتهای طبیعی در این حوزه سرمایه گذاری کند.

به گفته معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برخی مواد معدنی استخراجی استان به دلیل نبود کارخانه های فرآوری از استان خارج شده و پس از فرآوری با قیمت چند برابری به استان باز می گردد/س

برچسب ها: اردبیل ، رتبه ، ممتاز ، معادن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.