سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار صوفی های مصر درباره گسترش وهابیت

دبيركل اتحاديه جريان هاي صوفي مصر با هشدار درباره توطئه گسترش وهابیت، هدف از نبش قبر حجر بن عدی در سوریه و تخریب اماکن زیارتی را برانگیختن فتنه های طایفه ای و مذهبی بين مسلمانان دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ "عبدالناصر حلمي" اظهار داشت: چندین مقبره را در شماری از استانهاي مصر از جمله القليوبيه، الفيوم، اسوان، البحيره و قاهره تخريب كردند؛ این موضوع در عربستان، ليبي، الجزاير، مالي و ساير كشورهاي آفريقايي نيز روي داده است.

وی افزود: تخريب مقبره حجر بن عدي از صحابه پيامبر اكرم (ص) در سوريه جديد نيست، و اين اقدامات در چارچوب تفكر تكفيري - وهابي براي تخريب مقبره ها و اماکن زیارتی و مقدس صورت مي گيرد.

دبيركل اتحاديه جريان هاي صوفي مصر اظهار داشت: اين مقبره ها تنها متعلق به مسلمانان نيست، بلكه ميراثي جهاني است؛ لذا علاوه بر علماي اسلام از سازمان ملل و سازمان يونسكو مي خواهيم كه تدابير لازم را براي محافظت از اين ميراث جهاني اتخاذ كنند.عبدالناصر حلمي خاطرنشان کرد: گروههاي تكفيري خرابكار عملا از اسلام خارج شده اند، زيرا به اسلام و مسلمانان و قبور آنها تعرض مي كنند؛ اسلام نبش قبور را حرام اعلام كرده است.

عبدالناصر حلمی تأکید کرد: الازهر نیز در سال 2011 تخريب مقبره ها را حرام اعلام كرد، زيرا اینگونه اقدامات باعث فتنه انگيزي مي شود و از مسلمان در سراسر جهان خواست تا دوشادوش يكديگر به ياري دين بر خيزند.حلمي هشدار داد: حمایت مالی و رسانه ای شدیدی برای مطرح کردن و گسترش تفكر وهابي در جریان است.



                                                   آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: وهابیت ، گسترش ، صوفی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.