سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعاليت هاي بورس ايران مبتني بر شريعت اسلامي است

کارشناس مالي_ اسلامي سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: جمهوري اسلامي ايران از کشورهاي پيشرو در زمينه استقرار و توسعه بازار بورس با استفاده از ابزارهاي اسلامي است و همه محصولات اين بازار مبتني بر شريعت اسلامي ارائه مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مجيد پيري گفت: برخي کشورها فقط بورس ابزارهاي غير اسلامي را دارند و در برخي کشورها نيز بورس دوگانه مبتني بر ابزارهاي اسلامي و غير اسلامي ديده مي شود.
وي افزود: در اين کشورها، مسلمانان از ابزارهاي اسلامي براي سرمايه ذگاري استفاده مي کنند.
پيري گفت: در ايران همه ابزارها و محصولات بورس ابتدا در کميته فقهي سازمان بورس و اوراق بهادرا بررسي مي شود و در صورت تائيد و انطباق با اصول شرع و همچنين قانون اساسي، مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران مرکز توسعه بازارهاي سرمايه اسلامي است و بيشتر کشورهاي منطقه و کشورهاي اسلامي، خواهان استفاده از تجارب کشورمان هستند.
 پيري گفت: بايد متناسب با توسعه دامنه و وسعت فعاليت در بورس تلاش کنيم ابزارهاي جديدي منطبق با اصول شرع اسلام شکل بگيرد و خوشبختانه اين روند رو به رشد است.
بنابر اعتقاد کارشناسان؛ استفاده از ابزارهاي اسلامي سبب شده است، بورس ايران روند رو به رشد پايداري داشته باشد و خطر احتمال حبابي بودن شاخص ها نيز معمولا وجود ندارد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.