سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقض حقوق خبرنگاران ازسوي نظاميان صهيونيست

دفتر روابط عمومي دولت منتخب حماس در غزه اعلام کرد رژيم صهيونيستي در سال گذشته دست‌کم در صد و چهل و چهار مورد حقوق خبرنگاران و اصحاب رسانه را نقض کرده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري الرساله نت ؛ روابط عمومي دولت حماس در غزه به مناسبت روز جهاني آزادي مطبوعات ( جمعه سوم مه، سيزده  ارديبهشت ) در بيانيه اي تاکيد کرد حمله ها و تعرضات نظاميان اشغالگر و شهرک نشينان صهيونيست  عليه خبرنگاران در کرانه باختري رود اردن به طور مستمر ادامه دارد. دولت حماس بازداشت خبرنگاران را به شدت محکوم کرد .

 بر اساس گزارش ها نهاد هاي رسانه اي فلسطين ، ارتش  اسرائيل در سه ماه گذشته دست‌کم چهارده خبرنگار فلسطيني را  بازداشت و محاکمه کرده است .  اتهام بيشتر  اين خبرنگاران  پوشش خبري تظاهرات  اعتراضي  فلسطيني ها  است .

 روابط عمومي دولت حماس در ادامه از جامعه بين المللي و نهادهاي مسئول در امور حقوق خبرنگاران و آزادي مطبوعات  از جمله اتحاديه حمايت از خبرنگاران ، سازمان خبرنگاران بدون مرز و اتحاديه خبرنگاران عرب خواست از اقدامات اسرائيل در نقض حقوق خبرنگاران و بازداشت آنان در مناطق مختلف کرانه باختري رود اردن جلوگيري کنند .

دولت حماس  در ادامه اين بيانيه از مسئولان تشکيلات خودگردان فلسطين در کرانه باختري  نيز خواست خبرنگاران فلسطيني را فوري آزاد و سياست  بازداشت خبرنگاران و فعالان فلسطيني را متوقف کند .

برچسب ها: نظامی ، صهیونیست ، خبرنگار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.