سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان /

بارشهاي كم‌سابقه در جنوب و غرب كشور ادامه مي‌يابد/ هشدار وقوع سیلابهای مخرب

يك پژوهشگر هواشناسي از ادامه بارش‌هاي رگباري طي روزهاي آينده در مناطق گسترده‌اي از نيمه غربي كشور خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،احسان مرادي گفت: چند هفته‌اي است كه شاهد شرايط ويژه‌اي از نظر آب و هوايي در منطقه هستیم، بدين صورت كه ابتدا سامانه كم فشار بسيار فعالي به كشور عربستان نفوذ كرد و با همراهي رطوبت مناسب، سبب شد چندين روز متوالي بارش‌هاي شديدي را در اين كشور گرم و خشك شاهد باشيم، اين بارش‌ها سيلاب‌هاي مهيبي را در اين كشور سبب شدند كه طي چند دهه اخير بي‌سابقه بود.

وی ادامه داد: جالب اينجاست كه اين سامانه بارش‌هاي شديدي را نيز در نيمه جنوبي كشور و در دامنه‌هاي زاگرس مركزي و جنوبي سبب شد.

اين پژوهشگر با اشاره به ادامه فعاليت اين سامانه ناپايدار بیان داشت: از چند روز قبل اين سامانه با حركت به سمت شمال غرب عربستان و با كمي تغيير ماهيت به كشور عراق وارد شد و موجي از بارش‌هاي شديد را در اين كشور و در نيمه غربي و جنوبي كشور ما به اضافه دامنه‌هاي زاگرس مركزي و جنوبي سبب شد.

مرادي با اشاره به حركت كند اين سامانه گفت: اين سامانه كم فشار حركت بسيار كندي دارد و خيلي آرام در حال ورود به نيمه غربي كشور است به همين دليل بارش‌هاي رگباري، آذرخش، وزش باد و گاهي ريزش تگرگ تا آخر هفته در نيمه غربي، دامنه‌هاي زاگرس، مناطقي از جنوب، مناطقي از مركز و بتدريج در ارتفاعات و دامنه‌هاي البرز تداوم خواهد داشت.

مرادي با هشدار به مردم ادامه داد: با توجه به بارش‌هاي شديد در حاشيه زاگرس مركزي و جنوبي، همچنين در غرب كشور، احتمال جاري شدن سيلاب‌هاي محلي و طغيان رودها وجود دارد.

وی بیان داشت: همچنين كشاورزان و باغداران بايد براي حفاظت محصولات خود در برابر ريزش تگرگ تمهيدات ويژه‌اي به كار برند. در ارتفاعات زاگرس و در مناطق سردسيري غرب كشور احتمال بارش برف نيز وجود دارد.

اين پژوهشگر در آخر افزود: از دوشنبه به بعد بارش‌ها علاوه‌بر مناطق ياد شده، بار ديگر به شمال غرب و مناطقي از جنوب غرب كشور هم سري مي‌زند و در مناطق سردسير شمال غرب هم احتمال بارش برف وجود دارد./ک

برچسب ها: جنوب ، غرب ، هشدار ، سیلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.