سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ معاون وزیر فرهنگ

باید از همه ظرفیتهای موجود برای گسترش فرهنگ پوشش اسلامی بهره گرفت

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از همه ظرفیتهای موجود برای گسترش فرهنگ پوشش مد و لباس اسلامی بهره گرفت و این امر در حوزه تولید پوشاک نهادینه شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، در مراسم اختتامیه نمایشگاه مد و لباس در مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) مشهد گفت: از 75 میلیون جمعیت کشور بیش از 30 میلیون نفر در سنین جوانی قرار دارند که باید با برنامه ریزی لازم به طراحی مد و لباس آنان مبتنی بر فرهنگ و ارزشهای اسلامی توجه خاص داشت.

وی اظهار داشت: حاکمیت و مسوولان ذیربط باید برای همه اقشار جامعه در زمینه پوشش اسلامی فکر و ایده داشته باشند.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه ریزی های خود توجه خاصی به فرهنگ سازی این مساله داشته و فعالیت هایی را در دست اجرا دارد که از جمله آنها می توان به برگزاری جشنواره های استانی مد و لباس طی امسال در سطح کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: ایجاد بانک اطلاعاتی از هنرمندان و طراحان مد و لباس در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

شاه آبادی همچنین از آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برپایی نمایشگاه دائمی مد و لباس در مشهد خبر داد.

وی بیان کرد: مشهد به واسطه وجود بارگاه منور رضوی و سفر سالانه میلیونها نفر زائر و مسافر به آن از ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی بسیاری برای فرهنگ سازی الگوی مد و لباس اسلامی برخوردار است و باید با برگزاری جشنواره بین المللی و نمایشگاه دائمی مد و لباس در این زمینه اهتمام کرد.

وی اظهارداشت: با برگزاری جشنواره بین المللی مد و لباس فرصت بسیار مغتنمی فراهم می شود که فرهنگ پوشش اسلامی را علاوه بر داخل کشور در سایر نقاط جهان گسترش بدهیم و نباید ظرفیت و توان کشور را در این بخش دست کم گرفت.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر حوزه مد و لباس کشور مطابق با ارزشها و فرهنگ اسلامی ساماندهی نشود جامعه ما تحت تاثیر سایر فرهنگ هایی که مغایر با ارزشهای ماست ، قرار می گیرد.

وی بیان کرد: لباس تنها یک کالای اقتصادی نیست بلکه یک کالای فرهنگی و اثر هنری است و بخش مهمی از افکار انسان در نوع پوشش وی نمایان است.

شاه آبادی افزود: مد و لباس تنها پوشاک و پوشش نیست بلکه به آن باید به چشم یک اثر هنری و فرهنگی نگریست.

ˈعلی اصغر رشیدˈ معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) یک الگوی کامل برای بانوان است و لذا ترویج فرهنگ و ارزشهای فاطمی در بخشهای مختلف جامعه و از جمله تولید مد و لباس باید گسترش یافته و نهادینه شود.

نمایشگاه مد و لباس به عنوان یکی از بخشهای تابعه جشنواره بین المللی کوثر با هدف ترویج فرهنگ و ارزشها در حوزه تولید مد و لباس اسلامی هشتم لغایت سیزدهم اردیبهشت ماه جاری در مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا (ع) مشهد برگزار شد.

از مجموع چهار هزار اثر رسیده از طراحان لباس استان خراسان رضوی با موضوع الگوی ایرانی و اسلامی به دبیرخانه جشنواره ، 170 اثر به عنوان آثار منتخب در معرض دید عموم قرار گرفته است.

در پایان این آیین از تعدادی از نفرات برتر در این بخش تجلیل شد/س

برچسب ها: ظرفیت ، فرهنگ ، پوشش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.