سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه نقاط گردشگری در حاشیه رود دره های شمال تهران

طرح ساماندهی رود دره های شمال تهران با هدف حفظ طبیعت، توسعه تفرجگاه های شهری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز ادامه دارد.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران،  مهندس محمد شیری معاون فنی و عمرانی شهرداری این منطقه با بیان خبر فوق، اظهار داشت : علیرغم تلاش های چند سال اخیر، کلانشهر تهران همچنان با کمبود فضاهای تفرجگاهی رو به رو است، از این رو باید نسبتی منطقی بین شمار جمعیت و فضاهای فراغتی و تفریحی ایجاد شود و شمال تهران به دلیل برخورداری از عناصر طبیعی می تواند بخشی از این نیاز را تامین کند بر همین اساس حاشیه رود دره های شمال تهران با رعایت شاخصه های زیست محیطی ساماندهی می شود.
 
وی افزود : متراژ کلی رود دره ها در منطقه شمال تهران درحدود7 هزار و 750 متر طول است که عملیات اجرایی در آنها با هزینه ای بالغ بر 400 میلیارد ریال در حال انجام است.
 
مهندس شیری عملیات انجام شده در اکثر رود دره ها را شامل اجرای دیوار در محدوده مسیل ، بتن ریزی ، فونداسیون ، پی کنی دیوار ها ، اجرای آرماتوربندی ، اجرای زیرسازی، دیوار سنگی ، تثبیت خاک دیواره با استفاده از نیلینگ ، اجرای شمع  و پیاده رو سازی عنوان کرد  .
 
وی خاطر نشان کرد : تا پایان سال کل رود دره ها ساماندهی می شود تا فضای تفریحی و رفاهی و گردشگری بیشتری در اختیار شهروندان قرار گیرد.
 
معاون شهردار منطقه یک افزود : پتانسیل گردشگری در اطراف رود دره ها یکی از زیرساخت های توسعه پایدار شهری به شمار می آید که علاوه بر فراهم سازی امکان استفاده برای ساکنان همجوار  می تواند زمینه های مناسب برای جذب ساکنان دیگر مناطق را نیز فراهم کند  که در هر دو حالت بر اقتصاد شهر تاثیرگذار است./ل
برچسب ها: توسعه ، گردشگری ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.