سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید ؛

دخالت نظامي در سوريه اقدامي بدون فکر و فاجعه بار براي آمريکاست

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید، در مصاحبه‌ای با نشریه بلومبرگ اعلام کرد تعیین "خط قرمز" توسط باراک اوباما برای دولت بشار اسد "بدون اندیشه کافی" انجام گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، زبیگنیو برژینسکی هفته گذشته سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شدند که مقدار کمی از گاز اعصاب سارین در سوریه استفاده شده است. اوباما اعلام کرده که به مدارک بیشتری نیاز است.
برژینسکی که به عنوان مشاور امنیت ملی جیمی کارتر فعالیت کرده است هشدار داد که درگیری نظامی آمریکا در سوریه "فاجعه‌ای بزرگ برای آمریکا خواهد بود." وی همچنین خواهان عقب‌نشینی درباره ارسال تسلیحات مرگبار به مخالفین دولت بشار اسد شد.
این چهره شناخته شده سیاست خارجی آمریکا با اشاره به مرزبندی‌های سیاسی منطقه که بر اساس تقسیم آن بین فرانسه و انگلستان پس از جنگ جهانی اول صورت گرفته و تداخل قومی و مذهبی در این مرزها،گفت: "اگر ما بدون فکر ‌و صرفا به نام دموکراسی و برای نهضتی که بدون بکارگیری بخش اعظمی از نیروهای‌مان نمی‌توانیم آن را پیروز گردانیم، دست به مداخله بزنیم، در این صورت در کل این منطقه درگیر خواهیم شد و این امر فاجعه‌ای بزرگ برای آمریکا خواهد بود."
برژینیسکی اعلام کرد که ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه احتمالا به نفع گروه‌های سلفی و القاعده خواهد بود که هم‌اکنون از نیروی نظامی قدرتمندی برخوردار هستند.






برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.