سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

طرح ارتقای سلامت ایرانیان از بزرگ‌ترین طرح‌های پیشگیری بیماری‌ها است

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: طرح ارتقای سلامت ایرانیان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های پیشگیری از بیماری‌ها در نظام است.

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،  سید‌کاظم فرهمند در آغاز این برنامه ملی در تالار اجتماعات معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، افزود: این طرح به‌مدت ده روز در شهرستان با همکاری سازمان نظام پرستاری اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: در رسانه‌ها اعلام شد که در کشور بسیج جامعه پزشکی با این طرح همکاری دارد اما در نیشابور این همیاری وجود ندارد.

وی اطلاع داد: 217 هزار نفر از مردم شهرستان‌های نیشابور و فیروزه شامل 109 هزار نفر از مردان بالای 30 سال و 108 هزار نفر از زنان بالای 30 سال، غربال‌گری می‌شود.

این مقام مسئول محلی با اشاره به اینکه شعار بهداشت جهانی امسال با نظر کارشناسان بین‌المللی «فشار خون را جدی بگیرید» تعیین شده است، خاطرنشان کرد: فشار خون منشا بسیاری از بیماری‌های جدی و آسیب‌هایی چون بیماری‌های قلبی، عروقی،دیابت و بیماری‌های کلیه و چشم است.

فرهمند تاکید کرد: بنابراین طرح مذکور گام بزرگی می‌تواند در پیشگیری اولیه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود30 درصد از مردم دنیا از بیماری خود خبر ندارند، خاطرنشان کرد: بنابراین باید به‌دنبال حساس‌سازی باشیم تا بیمار از بیماری خود خبردار شود.

رئیس داشنکده علوم پزشکی نیشابور یادآور شد: بیمار وقتی مطلع می‌شود که از بیماری خود دیر مطلع شده و درمان از وقت خود گذشته است.

فرهمند با بیان اینکه معمولا نیشابور در طرح‌های پایلوت بهداشتی با موفقیت ویژه‌ای همراه بوده است، اظهار امیدواری کرد: این طرح در نیشابور همزمان با سراسر کشور با موفقیت اجرا شود./ب

برچسب ها: طرح ، ارتقای ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.