سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن آسم و آلرژی ایران:

آسم سالانه 500 میلیون دلار برای کشور هزینه ایجاد می کند

آسم سالانه 500 میلیون دلار برای کشور هزینه ایجاد می کند، بنابراین این مساله نیاز به توجه جدی دولت دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ مصطفی معین، رئیس انجمن آسم و آلرژی ایران امروز در نشست خبری روز جهانی آسم به پیام این روز مبنی بر ( شما می توانید آسم خود را کنترل کنید) اشاره کرد و گفت: منظور از این پیام این است که اگر بیمار از آگاهی کافی برخوردار باشد در تشخیص درمان سریع تر پزشک نقش موثری دارد در واقع آموزش به بیماران و افزایش اطلاعات جامع در این خصوص، پیام روز جهانی آسم است.

وی با بیان اینکه کنترل آسم هم توسط مردم و هم دولت باید جدی گرفته شود افزود: در طول 4 دهه گذشته آسم و آلرژی از نظر شیوع و شدت و ایجاد هزینه ها اجتماعی و اقتصادی  در ایران و جهان  رو به افزایش است.

وی عنوان کرد: هم اکنون یک میلیارد نفر در سطح جهان به یکی از بیماری های تنفسی و آلرژی دچار هستند که از این میزان 300 میلیون نفر به آْسم مبتلا هستند.

وی ادامه داد: تا سال 2020 (1399) این تعداد افزایش 100 میلیونی خواهد داشت و از 300 به 400 میلیون نفر خواهد رسید.

بیماری آسم از نظر بار بیماری رتبه 23 را در جهان دارد گفت: سالانه حدود 15 میلیون نفر دچار ناتوانی نشات گرفته  از آسم می شوند بنابراین پیشگیری از شیوع بیماری بسیار حیاتی است.

هزینه درمان یک کودک ایرانی مبتلا به آسم 500 هزار تومان است

رئیس انجمن آسم و آلرژی ایران ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به شیوع آسم در کشور که رقمی حدود 5 تا 7 نیم درصد است سالانه حدود 500 میلیون دلار برای کشور هزینه ایجاد می کند.

وی افزود: شیوع علائم آسم در ایران رو به افزایش است و  از 10 درصد به 13/4 درصد  رسیده است.

آْلودگی هوا و آسم ارتباط مستقیمی دارند


معین با بیان  این که ارتباط نزدیکی بین سطح آلودگی هوا و آسم وجود دارد گفت: آلاینده هایی که در هوا وجود دارد حتی گرده ها گیاهان را نیز تحت تاثیر می گذارد و آلرژی آنها را افزایش می دهد.

وی افزود: این آلاینده ها روی کودکان، کهنسالان و افرادی که دارای بیماری های قلبی عروقی هستند تاثیر مخربی دارد همچنین سطح آلاینده ها  با حمله آسم و سکته های قلبی ارتباط مستقیمی دارد.

وی تصریح کرد: مهمترین عامل خطر برای آسم زمینه آلرژیک در فرد است که در کودکان بین 80 تا 90 درصد و در بزرگسالان حدود 50 درصد را شامل می شود.

معین با بیان اینکه 80 تا 90 درصد مرگ و میر ناشی از آسم در دنیا مربوط به جهان سوم است گفت: تغییر سبک زندگی در این امر بسیار موثر است تبدیل زندگی روستایی به شهری یکی از همین مسائل می باشد.

بیماران آسمی با کمبود دارو مواجه هستند

معین تصریح کرد: براساس استانداردهای جهانی حدود یک تا دو درصد از بودجه کشورها باید برای کنترل آسم اختصاص یابد که این مساله در کشور ما به طور کامل رعایت نمی شود.

وی افزود: هم اکنون مقطع بحرانی را طی می کنیم که با کمبود دارو، قیمت بالای دارو، رعایت نشدن مسائل بیمه ها در داروخانه ها و کیفیت نامناسب دارو ها مواجه هستیم./ح
برچسب ها: آسم ، هزینه درمان ، آلودگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.