سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

هدف اصل 44 قانون اساسی کاهش تصدی‌گری دولت

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف اصل 44 قانون اساسی تغییر "نقش تصدی‌گری" دولت به "نقش نظارتی" است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، حمیدرضا فولادگر، در همایش بزرگداشت کار و کارگر که به همت جامعه اسلامی کارگران استان در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد ، با بیان اینکه مقوله‌هایی مانند سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و حمایت از تولید داخلی از جمله سیاست‌های کلی و مهم جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: دولت مردان قوه مجریه به جای تشکیل کارگروه‌های اختصاصی اقتصادی، باید سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب را که در "مجمع تشخیص مصلحت نظام تبلور یافته است"، آویزه گوش خود کنند.

رئیس کمسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی تغییر "نقش تصدی‌گری" دولت را به "نقش نظارتی" از دیگر اهداف نظام اسلامی اعلام کرد وگفت: واگذاری‌های بخش دولتی از دیدگاه اصل 44 قانون اساسی، تنها یک "وسیله راهبردی" بود که در نهایت به "یکی از اهداف دولت" تبدیل شد.

وی ادامه داد: واگذاری‌های بخش دولتی، وسیله‌ای برای ایجاد شرایط حضور همه‌جانبه مردم در عرصه اقتصاد کشور بود، اما هیچ گاه بخش خصوصی حقیقی، نتوانست به صورت شایسته از این قانون استفاده کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم‌اکنون بیشتر واگذاری‌‌های اصل 44 قانون اساسی در اختیار :سازمان‌‌های عمومی" قرار گرفته است.

فولادگر با بیان اینکه طبق آمار موجود، بیش از 80 درصد واگذاری‌ها در سال 1390 برای "رد دیون دولت" استفاده شده است، اظهار داشت: قوه مجریه، با استفاده از اصل 44 قانون اساسی، در واقع بدهکاری‌های خود را پرداخت کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست‌جمهوری، بیان داشت: دولت خدمت گذار کنونی از ابتدا، با برنامه‌‌های ویژه مدیریتی به میدان آمد، اما همگان، "سرانجام کار این دولت" را مشاهده کردند.

فولادگر پیشنهاد داد: نامزدهای‌ انتخاباتی از هم‌اکنون تیم اقتصادی خود را از جمله وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی به مردم معرفی کنند تا عموم، با دید بازتری، بر سر صندوق‌های رای حاضر شوند.

وی تصریح کرد: البته در دو دولت اخیر، شاهد پیشرفت‌های خوبی در زمینه فن‌آوری و گسترش علوم بوده‌ایم اما در اجرای شاخص‌های اساسی اقتصاد، با مشکلات فراوانی روبرو شده‌ایم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجربه‌های علمی مانند تولید ناخالص ملی، میزان نرخ بیکاری و نرخ جلب سرمایه‌گذاری که در کشورهای غربی تعریف شده، در دیدگاه اسلامی نیز پذیرفته شده است، تاکید کرد: شاخص‌های اقتصادی در تمام دنیا قابل قبول، اما "مکاتب اقتصادی"، با یکدیگر متفاوت است.

فولادگر با اشاره به جریان‌های کمونیستی که در ابتدای انقلاب قصد هموار کردن مقاصد خود را داشتند، تصریح کرد: سخنرانی‌های امام خمینی (ره) خط بطلانی بر تمام این دیدگاه‌ها کشید اما هنوز هم "رسوبات فکری ابتدای انقلاب" به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: هدف اصل 44 قانون اساسی "حمایت از سرمایه‌داران" و "تبدیل سرمایه‌های اندک به تعاونی‌های گسترده" است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در روز گذشته قانون حمایت از تولید ملی 40 ماده‌ای، پس از چندین ماه تلاش، به هیئت ریسه "مجلس" ارائه شد و تلاش خواهد شد دست کم تعدادی از این مواد، در صحن مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

فولاد گر افزود: قوه مجریه تنها اجرای کننده قانون است و حتی مجلس نیز اجاره صدور سیاست‌های کلی نظام را ندارد و این امر تنها بر عهده رهبر معظم انقلاب است. /ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.