سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

وقف و موقافات یکی از عوامل بزرگ پیشرفت اسلام و انقلاب اسلامی

یکی از عوامل بزرگ پیشرفت اسلام و انقلاب اسلامی وقف و موقافاتی است که در خدمت این دین مبین درآمد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان -سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در همایش علما، روحانیون، طلاب و ائمه جمعه و جماعات استان زنجان، گفت: وقت پشتوانه مالی دین، قرآن و حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام محمدی  افزود:با پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر احیای فرهنگ وقف، زمینه برای ارتقای جایگاه روحانیت در جامعه ایجاد شد.

وی  تصريح کرد: امروز وظیفه تمام روحانیون و علمای اسلام است که برای ترویج و تبیین فرهنگ وقف تلاش کنند و از فرصت سخنرانی در منابر برای آگاه سازی مردم در این زمینه بهره جویند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور،  با اشاره به اينكه انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به پیروزی رسید که هیچ قدرتی بدون اتکای به قدرت شرق و غرب نمی توانست حکومت کند و به حیات خود ادامه دهد اين در حاليست كه امام خمینی(ره) در چنین شرایطی قیام ونظامی را با پشتوانه دین مبین اسلام بنا نهاد که هیچ وابستگی به قدرت های شرق و غرب نداشت و اين انقلاب  امروز به یکی از بزرگترین الگوها برای کشورها و مردم آزادی خواه تبدیل شده است.

حجت الاسلام محمدی  با اشاره به شرايط  حساس امروز خاطر نشان كرد: باید برکات و آثار انقلاب اسلامی و خدماتی که جمهوری اسلامی برای مردم به ارمغان آورده است، در جامعه تبیین و تشریح شود و این یکی از بزرگترین مسولیت های روحانیت در دوران کنونی است./س


 

برچسب ها: وقف ، موقوفات ، پیشرفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.