سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مادران بارداري که دچار آکنه هستند، بخوانند!

پزشکان به مادران بارداري که دچار آکنه های پوستی شده اند توصیه می کنند تا از مصرف داروهای ترکیبی و یا آنتی بیوتیک های پوستی به شدت پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ مادران باردار که دچار آکنه های پوستی هستند ابتدا باید در رژیم غذایی خود بازنگری کنند و میوه و سبزی بیشتر و مواد چرب و سرخ کردنی کمتری بخورند.

گفتنی است، استرس نیز می تواند یکی از علل تشدید کننده آکنه های پوستی شود که باید مادر باردار به شدت به این نکته حساس باشد و سعی کند تا با مشورت با پزشک و انجام توصیه های او و مثلاً کنترل بهتر تنفس استرس خود را کم کند.

بررسی ها نشان می دهند مادران باردار می توانند از شوینده های ملایم با نظر و تجویز پزشک معالج و مشورت با او استفاده کنند و همینطور مرطوب کننده ها و ضد آفتاب ها اما به هیچ وجه نباید از آنتی بیوتیک های قوی استفاده کنند زیرا خطرات فراوانی را متوجه جنین و تشکیل اندام های حیاتی او و احیاناً صدمات مغذی می کند.

پزشکان توصیه می کنند تا مادران باردار همیشه به این نکته فکر کنند که سلامت نوزاد بسیار پر اهمیت تر از دوران زودگذر بارداری است و آکنه های پوستی نیز خود به خود پس از گذشت زمان خوب می شوند فقط نباید آنها را دستکاری نمود زیرا باعث جوشگاه می شود./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.