سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی کردستان:

73 هزار خانوار کردستانی برای دریافت سهام عدالت ثبت‌نام کردند

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی کردستان از ثبت‌نام 73 هزار خانوار از کارگران فصلی استان برای دریافت سهام عدالت خبر داد.



حسین دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استانها باشگاه خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: با احتساب میانگین 3.5 نفراز هر خانوار کردستانی در کل 210 هزار نفر  امسال برای دریافت سهام عدالت ثبت نام کرده‌اند.

وی میزان ثبت‌نام کنندگان دریافت سهام عدالت در سال گذشته را یک میلیون نفر ذکر کرد و بیان داشت: به حدود 80 درصد از جمعیت استان سهام عدالت که یکی از محوری‌ترین برنامه‌های اقتصادی دولت است، واگذار می‌شود.

وی ارزش اسمی هر برگه سهام عدالت را به موجب قانون برنامه پنجم توسعه یک میلیون تومان ذکر کرد و عنوان کرد: سودی هم هر سال بر اساس قیمت سهام برآورده می‌شود.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی کردستان خاطرنشان کرد: طبق اعلام رئیس کل سازمان خصوصی سازی ارزش کنونی بازار سهام عدالت به حدود 2 تا 3 میلیون تومان رسیده است.

دهقانی ابراز امیدواری کرد در آینده این سهام قابلیت خرید و فروش را داشته باشد تا بدین وسیله ارزش افزوده‌ای برای دارندگان سهام عدالت ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث هدفمندی یارانه‌ها در استان مشکل خاصی وجود ندارد،بیان داشت: یارانه‌ها هر ماه به افراد مشمول شرایط دریافت یارانه‌ها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه گزارش 12 ماهه سال گذشته هنوز از سوی بانک‌ها برای این سازمان ارسال نشده است، تصریح کرد: میانگین 9 ماهه پرداخت یارانه به مردم استان در سال گذشته ماهیانه 442 هزار و 702 خانوار بوده است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی کردستان اظهارداشت: در سال گذشته نیز 71 میلیارد تومان یارانه به صورت میانگین ماهیانه به مردم پرداخت شده است.

دهقانی به اقدامات انجام شده در خصوص اموال دولتی در استان اشاره کرد و گفت: توجه به اموال دولتی موجود در دستگاه‌های اجرایی استان به عنوان قسمتی از بیت المال در سرلوحه اقدامات سازمان دارایی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: نظارت‌های بیشتری از طریق اعزام بازرسان به دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته صورت گرفت.

وی در پایان عنوان کرد: اطلاعات اموال منقول و غیر منقول دستگاه‌های اجرای استان جمع‌آوری و در سامانه سازمان درج شده است تا به طور متمرکز میزان اموال دستگاه‌ها را داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.