سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خستگی شدید در افراد منجر به افسردگی می شود!

پزشکان به افراد و بویژه جوان ها توصیه می کنند در کنار کار و فعالیت روزمره زمان مناسبی هم برای استراحت خود اختصاص دهند زیرا خستگی مفرط و شدید در پاره ای از اوقات تنها با استراحت ساده برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پزشکان در بررسی بر روی افرادی که فعالیت کاری و حتی ورزشی شدید دارند به این نتیجه دست یافته اند که خستگی شدید در این افراد حتی در مواقعی می تواند منجر به بروز بیماری های مختلف و ضعف شدید گردد.

گفتنی است خستگی شدید به دنبال فعالیت های فراوان منجر به بروز افسردگی و استرس در افراد نیز می گردد و زمینه را برای ابتلا به انواع بیماری های روحی و جسمی فراهم می کند.

بررسی ها نشان می دهند، در این مواقع فرد ممکن است استراحت هم نماید اما خستگی و ضعف از تن او خارج نمی شود و حتی ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان پیدا نماید زیرا در این مواقع سیستم ایمنی بدن نیز ضعیف می شود.

پزشکان توصیه می کنند تا افراد در همه کارها حد اعتدال را رعایت نمایند و در کنار کار از استراحت نیز غافل نشوند و در عین حال رژیم غذایی سالمی سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه را در سبد غذایی خود قرار دهند./ ح

 

برچسب ها: خستگی ، استرس ، افسردگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.