سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

افزایش هفت درصدی پرداخت غرامت به کشاورزان خراسان جنوبی

مدیر صندوق بیمه جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افزایش هفت درصدی پرداخت غرامت به کشاورزان، دامداران و مرغداران این استان در سال گذشته خبر داد.

 به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ جواد غنچه با بیان اینکه سال گذشته 140 میلیارد ریال غرامت خسارت به دامداران، کشاورزان و مرغداران استان پرداخت شده است، اظهارداشت: این رقم در سال گذشته نسبت به سال 90 هفت درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: از این رقم سه میلیارد و 500 میلیون تومان غرامت در بخش زراعت، چهار میلیارد تومان در بخش باغات، سه میلیارد و 200 میلیون تومان در بخش دام و سه میلیارد و 300 میلیون تومان در بخش طیور طی سال گذشته به کشاوران، دامداران و مرغداران استان پرداخت شده است.

غنچه به میزان خسارت وارد شده به کشاورزان و دامداران استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بر اثر سرمای زمستان و اوایل فصل بهار چهار هزار و 700 هکتار از باغات استان خسارت دیده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین پرداخت غرامت در سال گذشته در بخش زراعی بوده است، افزود: در این راستا 20 هزار هکتار از زمین های زراعی استان خسارت دیده است.

غنچه از تشکیل 60 هزار پرونده خسارت طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: طی این مدت 27 هزار و 270 راس دام و بیش از یک میلیون قطعه طیور تلف شده اند.

مدیر صندوق بیمه جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 154 نوع محصول تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرر دارد، عنوان کرد: از این تعداد 44 محصول در این استان تحت پوشش بیمه قرار دارند.

وی ادامه داد: عواملی از جمله زلزله، سیل، طوفان، خشکسالی، سرما و یخبندان و در شیوع بیماری ها تلف شدن دام ها از جمله موارد مشمول پرداخت بیمه و غرامت به بهره برداران این بخش ها است.

غنچه به شرایط بیمه کردن دام و محصولات اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا باید اطلاع رسانی های جامعی در زمینه انواع بیمه و قابل صرفه بودن نوع بیمه ها برای کشاورزان انجام شود.

وی عنوان کرد: کشاورزان و دامداران با پرداخت حق بیمه بیشتر در زمان بحران ها غرامت بیشتری دریافت خواهند کرد.

مدیر صندوق بیمه جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 13 میلیون قطعه نیمچه گوشتی یا طیور طی سال جاری در این استان خبر داد.

غنچه با اشاره به اینکه هم اکنون 22 هزار هکتار از اراضی زراعی و هشت هزار و 700 هکتار از باغات استان در بخش محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه قرار دارند، افزود: همچنین در بخش دام و طیور نیز 400 هزار راس دام سبک و 13 میلیون قطعه طیور یا نیمچه گوشتی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی به محصولات قابلیت بیمه پذیری در استان اشاره کرد و بیان داشت: گندم، جو، زعفران، زردآلود، بادام، زرشک و عناب در بخش کشاورزی و دام سبک و سنگین و طیور در بخش دامی از جمله محصولات بیمه شده استان هستند.

مدیر صندوق بیمه جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه علیرغم اینکه بیمه کردن محصولات کشاورزی و دامی در استان رشد قابل توجهی داسته است، یادآور شد: این رقم با وجود خشکسالی ها و اقلیم پرحادثه خراسان جنوبی نیازمند فرهنگ سازی است./ب

برچسب ها: پرداخت ، غرامت ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.