سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

35 هزار نفر در کشور عضو بانک خون بند ناف رویان هستند

مدیر فنی بانک خون بندناف رویان گفت: هم اکنون 35 هزار نفر در کشور عضو بانک خون بند ناف رویان هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، سعید آبرون در حاشیه افتتاح دفتر بانک خون بندناف رویان ساوه افزود: بیشتر این اعضا از استان های تهران، اصفهان و مشهد هستند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بانک خون بندناف به صورت های عمومی و خصوصی است، اظهار کرد: در بانک خون عمومی افراد مالکیتی نسبت به خون ذخیره شده نداشته و برای درمان افراد نیازمند مورد استفاده قرار می گیرد.
وی بیان کرد: در بانک خون خصوصی، خون ذخیره شده برای خود کودک و افرادی که با او تطابق ژنتیکی داشته باشند، استفاده می شود.
آبرون گفت: از سلول های بنیادی و خون ذخیره شده از بند ناف می توان برای درمان بیماری های تالاسمی، سرطان خون، کم خونی و بسیاری از بیماری های دیگر بهره برد، که این مهم گامی بلند در درمان بیماری ها و حرکت به سوی فن آوری است.
وی افزود: ایران اسلامی بزرگترین بانک خون بندناف خاورمیانه و مقام سوم آسیا بعد از کشورهای ژاپن و چین را در اختیار دارد.
وی با اشاره به اینکه مهمترین اولویت ما در گسترش بانک خون بندناف و تعداد نمونه های ذخیره شده در کشور است، اظهار کرد: این مهم نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این خصوص است.
وی بیان کرد: تقویت بانک های خون بند ناف به عنوان یک راهبرد مهم در ارتقاء سلامت جامعه باید توسط متولیان مورد توجه قرار گیرد.
مدیر فنی بانک خون بندناف رویان با بیان این که خون بند ناف اکنون به سبب نا آگاهی والدین و پزشکان، به عنوان زباله بیولوژیکی دور انداخته می شود، ادامه داد: بانک خون بند ناف فرآیندی است که در آن خون خارج شده از بند ناف و جفت نوزاد بعد از تولد برای استفاده های پزشکی جمع آوری، منجمد و ذخیره می شود.
آبرون گفت: سلول های بنیادین استخراجی از بند ناف نوزاد، بسیار پر توان است و در اثر تکثیرهای پی در پی دچار پیری نمی شود به طوری که با تزریق یا جایگزینی آنها در مناطقی که به صورت جدی آسیب دیده، می توان به بهبود بیمار کمک کرد.
وی افزود: ذخیره سازی خون بندناف در سال 84 به همت پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و با همکاری شرکت گسترش صنعت علوم زیستی، شرکت فن آوری بن یاخته های رویان فعالیت خود را آغاز کرد./ب


برچسب ها: بند ناف ، بانک ، خون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.