سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکود شديد اقتصادي حوزه يورو در راه است

کمیسیون اروپا در آخرین پیش بینی خود از وضعیت اقتصادی حوزه پولی یورو اعلام کرد اقتصاد این منطقه در سال جاری با افت مواجه خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یورونیوز، بر اساس این پیش بینی تولید ناخالص داخلی حوزه پولی یورو رکود 0.4 درصدی را تجربه خواهد کرد و چهار اقتصاد مهم منطقه یعنی فرانسه، هلند، ایتالیا و اسپانیا در سال 2013 دچار رکود خواهند شد و یا رکود اقتصادی آنها ادامه پیدا خواهد کرد.
اولی رن، کمیسر اروپا در امور اقتصادی ضمن تشریح چشم انداز اقتصادی منطقه پولی یورو می گوید: "افزایش میزان تقاضا خارج از حوزه پولی یورو در کوتاه مدت، به عنوان موتور اصلی رشد محسوب می شود، زیرا تقاضای داخلی با توجه به بحران اقتصادی محدود است.”
از سوی دیگر نرخ بیکاری در حوزه پولی یورو از دیگر نگرانی های کمیسیون اروپا است. نرخ بیکاری در این منطقه به 12.2 درصد جمعیت فعال آن می رسد.
افزایش نرخ بیکاری در فرانسه دومین اقتصاد قدرتمند حوزه پولی یورو و روند کند رشد اقتصادی این کشور موجب شده کمیسیون اروپا افت 0.1 درصدی برای تولید ناخالص داخلی آن پیش بینی کند. این درحالی است که دولت فرانسه میزان رشد اقتصادی خود در سال 2013 را مثبت 0.1 درصد پیش بینی کرده است.
همچنین کسری بودجه این کشور در سال جاری 3.9 درصد تولید ناخالص داخلی آن پیش بینی شده است. کمیسیون اروپا به فرانسه تا سال 2015 فرصت داد تا کسری بودجه خود را به رقم سه درصد تولید ناخالص داخلی اش برساند.






تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.