سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش صادرات گندم آلمان به ایران با وجود تحریم‌ها

علی‌رغم تحریم‌های شدید ایران هنوز بزرگ‌ترین مشتری گندم آلمان است و این کشور از ژوئیه ۲۰۱۲ تا پایان فوریه سال جاری ۱۰۲۴ میلیون تن گندم به ایران صادر کرده است. صادرات غلات آمریکا به ایران نیز همچنان چشمگیر است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  خبرگزاری رویترز نوشت؛ مرکز آمار آلمان اعلام کرد که این کشور در فوریه‌ی گذشته ۱۱۹ هزار و ۶۵۳ تن گندم به ایران صادر کرده است. این گزارش می‌گوید از ژوئیه ۲۰۱۲ تا پایان فوریه ۲۰۱۳، آلمان مجموعا ۱۰۲۴ میلیون تن گندم به ایران صادر کرده است.

آلمان در ماه ژانویه سال جاری میلادی نیز ۱۲۵ هزار و ۵۷۷ تن گندم به ایران صادر کرده است. این رقم در ماه دسامبر سال ۲۰۱۲، کمی بیش از ۱۲۹ هزار تن بود. رویترز همچنین به نقل از یکی از مقامات وزارت بازرگانی آلمان گزارش داد که ایران بزرگ‌ترین خریدار و مشتری اصلی گندم آلمان است. این رقم بالا نشان می‌دهد که علی‌رغم تحریم‌های شدید علیه ایران، صادرات و مبادلات میان آلمان و ایران همچنان بالاست.

تحریم‌ها علیه ایران مواد غذایی را شامل نمی‌شود، بااین‌حال به دلیل تحریم‌های بانکی و تحریم بانک مرکزی ایران عملا مبادلات ایرانی با شرکت‌های ایرانی بسیار دشوار شده است. مقامات اتحادیه اروپا در ۲۱ مارس سال جاری با اعلام این که ایران ۱۲۰ هزار تن گندم از این اتحادیه خریداری کرده، گفتند که ۶۰ هزار تن از این میزان گندم از آلمان به مقصد ایران حمل و صادر خواهد شد.

در ماه مارس گذشته بنا به توافقی میان ایران و پاکستان، قرار شد یک میلیون تن گندم از طریق پاکستان به ایران حمل شود. با این‌حال علی‌رغم این توافق هنوز هیچ محموله گندمی از طریق پاکستان به ایران حمل نشده است. مقامات پاکستان دلیل این امر را مشکلات پرداخت مالی ناشی از تحریم‌ها عنوان کردند.
برچسب ها: آلمان ، ایران ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.