سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بمبگذاري‌هاي دمشق نشان دهنده شکست شورشيان سوريه

تحلیلگر امور خاورمیانه در اندیشکده استراتفورِ آمریکا گفت، بمبگذاری‌های اخیر دمشق، نشان‌دهنده شکست شورشیان مسلح در سراسر سوریه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران; اشلی لیندزی درباره بمبگذاری‌های تروریستی اخیر در پایتخت سوریه گفت، این حملات و همچنین سوء قصد به جان نخست وزیر سوریه، احتمالاً به این علت بوده که شورشیان سوری که در نقاط مختلفِ این کشور، از نیروهای دولتی شکست خورده اند، تلاش دارند به حامیان خود نشان دهند، هنوز قادرند به عملیات مؤثرِ «ضربه و گریز» در پایتخت سوریه، که تحت حفاظت های شدید است، دست بزنند. 

شکست شورشیان از نیروهای وفادار به حکومت سوریه نشان داده که مخالفان سوریه هنوز نتوانسته اند شاهراه‌های مهم و نقاط راهبردی این کشور را که تدارکاتِ مورد نیاز برای ادامه بقای دولت سوریه از آن نقاط تأمین می‌شود، تحت کنترل خود درآورند. 

لیندزی افزود، بمبگذاری‌های دمشق نشان‌دهنده‌ی پیشرفت شورشیان نیست، زیرا پیش از این نیز، از ابتدای سال 2012 میلادی به این طرف، بمبگذاری‌های حتی بزرگتری در دمشق انجام داده بودند. بلکه این مسئله حاکی از شکست مخالفان سوری در مناطق اطراف دمشق از نیروهای حامی دولت سوریه است. این نشان می دهد نیروهای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، کم و بیش هنوز دست نخورده، قدرتمند و مؤثر (کارآمد) باقی مانده اند. 

وی اضافه کرد، نیروهای حزب الله (لبنان) نیز در برخی از مناطقِ سوریه به حامیان دولت این کشور کمک می کنند. شورشیان سوریه اگر خواهان سرنگونی رژیم این کشور هستند باید بتوانند راه های مواصلاتی و تدارکاتی را در نقاط استراتژیک سوریه به سوی دمشق قطع کنند؛ در غیر این صورت، در رسیدن به اهدافِ خود، موفق نخواهند شد. 

برچسب ها: بمب ، دمشق ، شکست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.