سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لباس هنرمند سیاه باز ایران در سنگلج /جای خالی استاد سمندریان در روز معلم

در مراسم شب هفت سعدی افشار لباس این هنرمند سیاه باز به تماشاخانه سنگلج اهدا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، رویدادهای مختلفی در این هفته در تئاتر رخ داد.
بنابراین گزارش در هفته گذشته در مراسم شب هفت در گذشت سعدی افشار هنرمند سیاه باز ایران، لباس این هنرمند توسط نوه دختری اش و رضا رضامندی دوست نزدیک سعدی افشار به تماشاخانه سنگلج اهدا شد تا بعدا در موزه تئاتر ایران که قرار است راه اندازی شود به نمایش گذاشته شود.
همزمان با برگزاری سومین جشنواره بین المللی فرهنگی- هنری خلیج فارس نیز در جزیره قشم برگزار شد جشن انجمن موسیقی خانه تئاتر ایران با حضور ایرج راد و هیئت مدیره خانه تئاتر در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.
در دیگر رویدادهای این هفته مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با کانون کارگردانان و انجمن بازیگر خانه تئاتر دیدار و گفتگو کرد.
اسماعیل عالی زاده دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر فجر درباره وضعیت بودجه این دوره از جشنواره گفت: بودجه بندی زمانی جشنواره فراخوان شده است اما بودجه بندی مبتنی بر هزینه ها، اولین اقدام دبیرخانه جشنواره بعد از انتشار فراخوان است.
9 اردیبهشت سالروز تولد استاد حمید سمندریان بود وی در سال 1310 در تهران متولد شد فعالیت تئاتری اش را در زمان تحصیل متوسطه آغاز کرد او در کلاس های تئاتر و هنرپیشگی حسین خیرخواه، شباویز و نصرت کریمی شرکت کرده است که زیر نظر عبدالحسین نوشین اداره می شد.
سمندریان همچنین ویلون می‌ نواخت و از شاگردان محمد ذوالفنون برادر بزرگتر جلال ذوالفنون بود. در سال 1373 به تاسیس کلاس های آزاد بازیگری و کارگردانی دست زد ه هنرجویان بسیاری از آن جا دانش آموخته شدند و به عرصه حرفه ای هنر وارد شدند.
نامزدهای مراسم شب بازیگر انجمن بازیگران خانه تئاتر معرفی شدند.
در جشن های روز جهانی تئاتر، انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر بزرگداشتی را برای استاد و پیشکسوت طراح لباس "ادنا زینلیان" برگزار کرد./ص
برچسب ها: تئاتر ، نمایش ، سعدی افشار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.