سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم ضايعات نان هر تهراني 7 کيلوگرم

آمار ضايعات نان در يک خانواده 5 نفره تهراني حدود 7 کيلوگرم است که زيان اين خانواده به دولت با توجه به يارانه نان 1500 تومان است.

داوود يارمحمدي کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: آمار ضايعات نان در کشور لزوم بهره گيري از صنعت را در اين دو بخش دو چندان مي کند.
وي گفت: به طور مثال آمار ضايعات نان در يک خانواده 5 نفره تهراني در يک ماه حدود 7 کيلوگرم است که زيان اين خانواده به دولت در بخش يارانه ها به ازاي هر خانواده 1500 تومان است.اين کارشناس با بيان اينکه بيشترين آمار ضايعات نان را نان لواش دارد گفت: تنوع نوع نان در کشور ميزان ضايعات آنرا بالا مي برد. براي مثال هر فرد تهراني در ماه 608 گرم نان لواشي ضايعات دارد که اين ميزان در صرف نان صنعتي به کمترين حد خود مي رسد.
وي تاکيد کرد: براي کاهش اين ضايعات دولت نقش اساسي دارد. دولت مي تواند جهت فرهنگ سازي و اقدان اصلاحي با کمک مالي توليدکنندگان و مصرف کنندگان زمينه هاي استفاده از اين نوع نان را فراهم کنئ. با تخصيص يارنه به بخش نان و همچنين حمايت واقعي اين مهم محقق مي شود.
يارمحمدي خاطرنشان کرد: نان صنعتي به عنوان غذاي اصلي مي تواند بخش قابل توجهي از نيازهاي غذايي را تامين نمايد و قشر کم در آمد از آن استفاده بيشتري خواهد داشت.


برچسب ها: نان ، ضایعات ، درآمد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.